Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universitat de les Illes Balears (14)

2023

  1. Assessing task-based language teaching in Higher Education: A pilot interdisciplinary study on students' competence development

    Propuestas educativas y docentes desde la innovación y la transferencia de conocimiento a la sociedad (Ediciones Egregius), pp. 516-517

  2. Task-based language teaching to the test: a study on students’ competence development in higher education

    Innovación en la enseñanza de lenguas: mejoras docentes para el aprendizaje del siglo XXI (Dykinson), pp. 902-925

  3. Una mirada al desarrollo de competencias en “Economía del turismo y la hostelería” e “Inglés II” a través del enfoque por tareas

    Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 392-406

2022

  1. "Promising her return, she mumbled her adoration": attitudinal discourse presentation structures in the British sentimental novel

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  2. The English Reaction Object Construction: A Case of Syntactic constructional Contamination

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 65, pp. 13-36

  3. Where Does Lexical Diversity Come From? Horizontal Interaction in the Network of the Late Modern English Reaction Object Construction

    English Studies, Vol. 103, Núm. 8, pp. 1334-1360

2021

  1. The British Sentimental Novel Corpus (BSNC) and the ROC-DDC alternation at the level of the individual

    NJES Nordic Journal of English Studies, Vol. 20, Núm. 1, pp. 215-257

2020

  1. Review of Nuria Yáñez-Bouza, Emma Moore, Linda van Bergen & Willem B. Hollmann (eds.). 2019. Categories, constructions, and change in English syntax.

    Journal of Historical Syntax, Vol. 4, pp. 1-14

  2. The growth of the transitivising Reaction Object Construction

    Constructions and Frames, Vol. 12, Núm. 2, pp. 239-271

  3. The shaping of the late modern englishreaction object construction

    Thresholds and Ways Forward in English Studies

  4. Up for Debate: English Tests in the Spanish University Entrance Exams

    Advances in English and American Studies: current developments, future trends (Universidad de Córdoba), pp. 209-214

2005

  1. Shortening devices in text messaging: A multilingual approach

    Neuphilologische Mitteilungen, Vol. 106, Núm. 2, pp. 139-155

2004

  1. The categorial continuum of English blends

    English Studies, Vol. 85, Núm. 1, pp. 63-76