Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Vigo (203)

2024

  1. A investigación en didáctica das ciencias experimentais e a súa transferencia á sociedade galega

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 465-478

  2. A lingua e a literatura na educación galega: panorámica de pasado a futuro

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 479-492

  3. Assessing the quality of chest compressions with a DIY low-cost manikin (LoCoMan) versus a standard manikin: a quasi-experimental study in primary education

    European Journal of Pediatrics, Vol. 183, Núm. 8, pp. 3337-3346

  4. Conformally Einstein Lorentzian Lie Groups with Heisenberg Symmetry

    Results in Mathematics, Vol. 79, Núm. 8

  5. Conformally Einstein Lorentzian Lie groups: extensions of the Euclidean and Poincaré groups

    Classical and Quantum Gravity, Vol. 41, Núm. 5

  6. Content evaluation of mobile device applications for teaching music in elementary education

    Multimedia Tools and Applications, Vol. 83, Núm. 16, pp. 49673-49688

  7. Educación musical y orquestas universitarias: agentes generadores de cultura y transferencia social en las ciudades culturales y creativas

    Encuentros: Revista de Ciencias Humanas, Teoría Social y Pensamiento Crítico, Núm. 22, pp. 43-56

  8. Effects of maturation on myotonometric parameters and their predictors of athletic performance in elite youth soccer players

    Scientific Reports, Vol. 14, Núm. 1

  9. Fundamental Stability Skills: Reliability Analysis Using the Alfamov Assessment Tool

    Children, Vol. 11, Núm. 5

  10. Has the pandemic changed soccer training methodologies?

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 58, pp. 753-759

  11. Is the Over-the-Head Technique an Alternative for Infant CPR Performed by a Single Rescuer? A Randomized Simulation Study with Lifeguards

    Pediatric Reports, Vol. 16, Núm. 1, pp. 100-109

  12. Modules over invertible 1-cocycles

    Turkish Journal of Mathematics, Vol. 48, Núm. 2, pp. 248-266

  13. Soft Skills y autoestima y su relación con las variables formativas en el alumnado de orquestas universitarias

    Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 59-70

  14. The bismar scale and elastic collisions: a geometrical analogy

    European Journal of Physics, Vol. 45, Núm. 3

  15. The “DrownSafe” Project: Assessing the Feasibility of a Puppet Show in Teaching Drowning Prevention to Children and Parents

    Children, Vol. 11, Núm. 1

2023

  1. A systematic review of interventions for resuscitation following drowning

    Resuscitation Plus, Vol. 14

  2. ANALYSIS OF THE PHASES OF LIFESAVING AS A DISCRIMINATIVE ELEMENT OF PERFORMANCE

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 23, Núm. 92, pp. 42-53

  3. Aprendiendo a salvar vidas: una propuesta didáctica para la enseñanza de primeros auxilios a través del desarrollo de habilidades locomotrices

    Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 281-301

  4. Digital competence in secondary education teachers during the COVID-19-derived pandemic: comparative analysis

    Education and Training, Vol. 65, Núm. 2, pp. 181-192

  5. Estudio sobre los materiales didácticos digitales para Educación Infantil: el caso del "espazoAbalar"

    En digital: experiencias y reflexiones para el uso de la tecnología en educación (Dykinson), pp. 107-119