Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Vigo (189)

2024

  1. A investigación en didáctica das ciencias experimentais e a súa transferencia á sociedade galega

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 465-478

  2. A lingua e a literatura na educación galega: panorámica de pasado a futuro

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 479-492

  3. Conformally Einstein Lorentzian Lie groups: extensions of the Euclidean and Poincaré groups

    Classical and Quantum Gravity, Vol. 41, Núm. 5

  4. Is the Over-the-Head Technique an Alternative for Infant CPR Performed by a Single Rescuer? A Randomized Simulation Study with Lifeguards

    Pediatric Reports, Vol. 16, Núm. 1, pp. 100-109

  5. Modules over invertible 1-cocycles

    Turkish Journal of Mathematics, Vol. 48, Núm. 2, pp. 248-266

  6. The “DrownSafe” Project: Assessing the Feasibility of a Puppet Show in Teaching Drowning Prevention to Children and Parents

    Children, Vol. 11, Núm. 1

2023

  1. A systematic review of interventions for resuscitation following drowning

    Resuscitation Plus, Vol. 14

  2. ANALYSIS OF THE PHASES OF LIFESAVING AS A DISCRIMINATIVE ELEMENT OF PERFORMANCE

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Fisica y del Deporte, Vol. 23, Núm. 92, pp. 42-53

  3. Aprendiendo a salvar vidas: una propuesta didáctica para la enseñanza de primeros auxilios a través del desarrollo de habilidades locomotrices

    Avances en la didáctica de las habilidades perceptivo-motrices y básicas: una mirada vanguardista para su enseñanza-aprendizaje (Publicacions PUV), pp. 281-301

  4. Estudio sobre los materiales didácticos digitales para Educación Infantil: el caso del "espazoAbalar"

    En digital: experiencias y reflexiones para el uso de la tecnología en educación (Dykinson), pp. 107-119

  5. Interrater Reliability of the Test of Gross Motor Development-Third Edition Following Raters' Agreement on Measurement Criteria

    Journal of Motor Learning and Development, Vol. 11, Núm. 2, pp. 225-244

  6. Learning of Basic Life Support through the Flipped Classroom in Secondary Schoolchildren: A Quasi-Experimental Study with 12-Month Follow-Up

    Medicina (Lithuania), Vol. 59, Núm. 9

  7. Physical activity in kindergarten, fundamental movement skills, and screen time in Spanish preschool children

    Psychology in the Schools, Vol. 60, Núm. 9, pp. 3318-3328

  8. Thoughts and Concerns of Spanish Teachers on Returning to School After the COVID-19 Pandemic

    Revista Electrónica Educare, Vol. 27, Núm. 3

  9. ¿Qué es una vaca para un niño? Diez condicionantes pedagógico-artísticos de la expresión y representación infantil

    Tercio creciente, Núm. 7, pp. 69-86

  10. ¿Qué saben los escolares gallegos sobre soporte vital básico?: Un estudio descriptivo

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 1071-1078