Capítulos de libro (56) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2022

  1. 18. Medios de comunicación públicos e sector audiovisual

    Os tempos son chegados: un balance da Galicia autonómica: 1981-2021 (Parlamento de Galicia), pp. 325-338

  2. After the Hype: How Hi-Tech Is Reshaping Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 41-52

  3. After the hype: how hi-tech is reshaping journalism

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 41-52

  4. An Introduction to ‘Total Journalism’

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9

  5. An introduction to "Total Journalism"

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9

  6. Audiences First: Professional Profiles, Tools and Strategies of Digital Newsrooms to Connect with the Public

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 211-226

  7. Audiences first: professional profiles, tools and strategies of digital newsrooms to connect with the public

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 211-226

  8. Big Data and Disinformation: Algorithm Mapping for Fact Checking and Artificial Intelligence

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 123-135

  9. Big Data and disinformation: algorithm mapping for fact checking and artificial intelligence

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 123-135

  10. Cloudclass: ideación, creatividad y lenguajes audiovirtuales aplicados a la docencia presencial y a distancia

    CloudClass: comunicación virtual para la innovación docente (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 19-35

  11. Co-creation and Curation of Contents: An Indissoluble Relationship?

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 227-238

  12. Co-creation and curation of contents: an indissoluble relationship?

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 227-238

  13. Digital political communication: hybrid intelligence, algorithms, automation and disinformation in the Fourth Wave

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 3-23

  14. El cambio de hábitos de consumo y el fenómeno OTT en los PSM europeos

    Periodismo, comunicación y servicio público (Tirant Humanidades), pp. 189-208

  15. El dilema y la incertidumbre

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 13-27

  16. El humor como medio de proliferación de estereotipos racistas a través de las variables: sarcasmo, sexualidad e ignorancia. Un análisis del contenido producido por @jessidmurill0 y El Soldado Micolta

    Visibilización de las líneas de comunicación más actuales (Gedisa), pp. 305-320

  17. Emerging Journalisms: From Intuition to Prediction and the Constructive Approach

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 97-105

  18. Emerging journalisms: from intuition to prediction and the constructive approach

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 97-105

  19. Emociones, engagement y participación política en las redes sociales

    Emociones, política y comunicación en Ecuador (Pontificia Universidad Católica de Ecuador), pp. 363-399

  20. Expansión y situación actual de las pruebas de valor público en las radiotelevisiones públicas europeas

    Periodismo, comunicación y servicio público (Tirant Humanidades), pp. 209-230