Publications (91) IGNACIO MIGUEL PALACIOS MARTINEZ publications

2024

  1. Discourse-Pragmatic Variation and Change: Theory, Innovations, Contact

    CORPUS PRAGMATICS, Vol. 8, Núm. 2, pp. 149-155

  2. La flexión de género en ELE. Aportaciones e implicaciones didácticas de un estudio de corpus

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 19, pp. 132-147

2023

  1. A syntactic and pragmatic study of nominal vocatives in the Twitter exchanges of rappers’ fans

    Journal of Pragmatics, Vol. 207, pp. 93-110

  2. Multicultural London English (MLE) as perceived by the press, on social media, and speakers themselves

    Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 11, Núm. 1, pp. 116-146

  3. The role of age in the Twitter discourse of British rappers and singers

    Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang), pp. 251-286

2022

  1. Los corpus de aprendientes de español como L2

    Lingüística de corpus en español (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 74-88

  2. Teenagers and social networking. Twitter as a data source for the study of the language of London teenagers and young adults

    Global Perspectives on Youth Language Practices (De Gruyter), pp. 85-104

  3. The expression of (im)politeness in the language of teenagers: the courtesy marker please, taboo vocatives and swear words as three cases in point

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

2021

  1. Prefacio

    Aportes del CAES a la enseñanza del español como lengua extranjera: estudios aplicados a la gramática y pragmática (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 5-8

  2. Recent Changes in London English. An Overview of the Main Lexical, Grammar and Discourse Features of Multicultural London English (MLE)

    Complutense Journal of English Studies, Núm. 29, pp. 1-20

  3. Taboo vocatives in the language of London teenagers

    Pragmatics, Vol. 31, Núm. 2, pp. 250-277

2019

  1. Designing and compiling a terminological and multilingual dictionary for language teaching and learning: Key issues and some reflections

    Studies on Multilingual Lexicography (De Gruyter), pp. 197-212

  2. El "Corpus de Aprendices del Español" (CAES) y sus aplicaciones para la enseñanza/aprendizaje del español como lengua extranjera

    Corpus y construcciones: perspectivas hispánicas (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 273-302

2018

  1. Intensifiers in MLE: New trends and developments

    NJES Nordic Journal of English Studies, Vol. 17, Núm. 2, pp. 116-155

  2. Preface

    Subordination in English: Synchronic and Diachronic Perspectives

  3. Subordination in English: synchronic and diachronic perspectives lit. ed.

    Mounton de Gruyter