![Foto de BERTA](/img/nophoto.png)
BERTA
GARCIA OROSA
Catedrática de universidade
Publicacións (122) Publicacións de BERTA GARCIA OROSA
2024
-
The Ethical Revolution: Challenges and Reflections in the Face of the Integration of Artificial Intelligence in Digital Journalism
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 3, pp. 237-254
-
Web Search or Conversation with an Artificial Intelligence? Analysis of Misinformation and Relevance in the Case of Radon Gas
El profesional de la información, Vol. 33, Núm. 2
2023
-
Alfabetización mediática y la comunicación de riesgo tras la pandemia. Un enfoque a través del engagement
In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida (Universidad Politécnica de Valencia = Universitat Politècnica de València), pp. 769-778
-
Algoritmos y comunicación: Revisión sistematizada de la literatura
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 74, pp. 9-21
-
Are they finally talking about European Politics? Analysis of the issues discussed by the parties in the 2019 EP election as signs of politicization
Revista española de ciencia política, Núm. 63, pp. 115-144
-
Digital journalism: from reinvention to constant innovation
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 8-18
-
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling
ed. lit.
Routledge/Taylor & Francis Group
-
Journalism, Crisis and Politics: A Communications Approach in Times of Change
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 135-149
-
Journalism, crisis and politics: A communications approach in times of change
Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 134-149
-
Periodismo y opinión pública en la comunicación de riesgo: el caso del gas radón
Alfa, Núm. 56, pp. 50-51
2022
-
25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos
dir.
Thomson Reuters Aranzadi
-
Digital Political Communication in the Portuguese-Speaking World: Platformization and Engagement
Revista Lusófona de Estudos Culturais (RLEC)/Lusophone Journal of Cultural Studies (LJCS) Revista Lusófona de Estudos Culturais, Vol. 9, Núm. 1
-
Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections
ed. lit.
Palgrave Macmillan Suiza
-
Digital political communication: hybrid intelligence, algorithms, automation and disinformation in the Fourth Wave
Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 3-23
-
El dilema y la incertidumbre
25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 13-27
-
Emociones, engagement y participación política en las redes sociales
Emociones, política y comunicación en Ecuador (Pontificia Universidad Católica de Ecuador), pp. 363-399
-
Journalism, politics and citizenship: Keys to a new relationship from Spain
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80
-
La comunicación política digital en Portugal
Comunicación política, tecnologías y fact-checking (Tirant Humanidades), pp. 17-34
-
La regeneración del mercado periodístico español: epílogo
pr.
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 289-301
-
Platforms in Journalism 4.0: The Impact of the Fourth Industrial Revolution on the News Industry
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 241-253