Publicacións (102)

2023

  1. Digital journalism: from reinvention to constant innovation

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 8-18

  2. Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling ed. lit.

    Routledge/Taylor & Francis Group

  3. Algoritmos y comunicación: Revisión sistematizada de la literatura

    Comunicar: Revista científica iberoamericana de comunicación y educación, Núm. 74, pp. 9-21

2022

  1. Platforms in journalism 4.0: the impact of the fourth industrial revolution on the news industry

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 241-253

  2. Platforms in Journalism 4.0: The Impact of the Fourth Industrial Revolution on the News Industry

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 241-253

  3. La comunicación política digital en Portugal

    Comunicación política, tecnologías y fact-checking (Tirant Humanidades), pp. 17-34

  4. El dilema y la incertidumbre

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 13-27

  5. Digital political communication: hybrid intelligence, algorithms, automation and disinformation in the Fourth Wave

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 3-23

  6. Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections ed. lit.

    Palgrave Macmillan Suiza

  7. 25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos dir.

    Thomson Reuters Aranzadi

  8. Journalism, politics and citizenship: Keys to a new relationship from Spain

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80, pp. 33

  9. Epílogo. La regeneración del mercado periodístico español

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 289-301

2021

  1. Las redes sociales en la comunicación organizacional

    Transformación digital : desafíos y expectativas para el periodismo: Libro de resúmenes. XXVII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Periodística (Universidad de Sevilla), pp. 321-323

  2. Ciudadanía y democracia digital: desde la soberanía tecnológica a la robotización social

    Ciberciudadanía: retos en la democracia digitalizada (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 27-32

  3. Ciberciudadanía: retos en la democracia digitalizada coord.

    Comunicación Social Ediciones y Publicaciones

  4. Information Discovery and Scholar Networking as Modes of Scholarly Communication: A Comparative Study

    Library Philosophy and Practice, Vol. 2021, pp. 1-18

  5. Engagement as an emerging value on the television channel Al Jazeera: Comparative analysis of AJA and AJE (2016-2020)

    Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 34, Núm. 4, pp. 1-16

  6. Disinformation, social media, bots, and astroturfing: the fourth wave of digital democracy

    El profesional de la información, Vol. 30, Núm. 6, pp. 2

  7. Capítulo 9. El panorama cambiante de los sistemas de medición de audiencias

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 201-223

  8. Capítulo 8. Nuevos formatos, nuevos modelos de producción y distribución

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 175-197