Publicacións (122) Publicacións de BERTA GARCIA OROSA

2023

  1. Alfabetización mediática y la comunicación de riesgo tras la pandemia. Un enfoque a través del engagement

    In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida (Universidad Politécnica de Valencia = Universitat Politècnica de València), pp. 769-778

  2. Algoritmos y comunicación: Revisión sistematizada de la literatura

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 74, pp. 9-21

  3. Are they finally talking about European Politics? Analysis of the issues discussed by the parties in the 2019 EP election as signs of politicization

    Revista española de ciencia política, Núm. 63, pp. 115-144

  4. Digital journalism: from reinvention to constant innovation

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 8-18

  5. Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling ed. lit.

    Routledge/Taylor & Francis Group

  6. Journalism, Crisis and Politics: A Communications Approach in Times of Change

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 135-149

  7. Journalism, crisis and politics: A communications approach in times of change

    Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 134-149

  8. Periodismo y opinión pública en la comunicación de riesgo: el caso del gas radón

    Alfa, Núm. 56, pp. 50-51

2022

  1. 25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos dir.

    Thomson Reuters Aranzadi

  2. Digital Political Communication in the Portuguese-Speaking World: Platformization and Engagement

    Revista Lusófona de Estudos Culturais (RLEC)/Lusophone Journal of Cultural Studies (LJCS) Revista Lusófona de Estudos Culturais, Vol. 9, Núm. 1

  3. Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections ed. lit.

    Palgrave Macmillan Suiza

  4. Digital political communication: hybrid intelligence, algorithms, automation and disinformation in the Fourth Wave

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 3-23

  5. El dilema y la incertidumbre

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 13-27

  6. Emociones, engagement y participación política en las redes sociales

    Emociones, política y comunicación en Ecuador (Pontificia Universidad Católica de Ecuador), pp. 363-399

  7. Journalism, politics and citizenship: Keys to a new relationship from Spain

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80

  8. La comunicación política digital en Portugal

    Comunicación política, tecnologías y fact-checking (Tirant Humanidades), pp. 17-34

  9. La regeneración del mercado periodístico español: epílogo pr.

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 289-301

  10. Platforms in Journalism 4.0: The Impact of the Fourth Industrial Revolution on the News Industry

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 241-253