Departamento: Departamento de Historia da Arte

Facultad: Facultade de Xeografía e Historia

Área: Música

Grupo de investigación: Estudos Históricos de Música en Galicia e América (ss. XI-XX)

Correo el.: montserrat.capelan@usc.es

Web persoal: https://usc-es.academia.edu/MONTSERRATCapel%C3%A1n

Doutora pola Universidade de Santiago de Compostela coa tese Las reformas borbónicas y la música venezolana de finales de la colonia (1760-1821) el villancico, la tonadilla escénica y la canción patriótica 2016. Dirixida por Dr. Carlos Villanueva Abelairas.

Profesora contratada doutora da Universidade de Santiago de Compostela. Licenciada en Filosofía pola Universidade Central de Venezuela, en Historia e Ciencias da Música pola Universidade Autónoma de Barcelona, cun Máster ( DEA) en Filosofía e un Doutorado con mención de calidade na Universidade de Santiago de Compostela no que obtivo a cualificación de sobresaliente cum laude e o premio extraordinario de doutoramento. Como músico práctico formouse no Sistema de Orquestras Venezolano e o Conservatorio do Liceo de Barcelona. É especialista en música colonial venezolana e do século XIX, tema no que presentou relatorios en diferentes países e no que realizou numerosas publicacións así como edición de partituras. No ano 2013 recibiu o Premio Nacional do libro de Venezuela pola súa publicación, en coautoría con Roberto Ojeda, Motetes, cancioness y tonos de Atanacio Bello Montero. A súa outra liña de investigación é o Estudo da música galega (s. XIX e XX) – ideoloxía, repertorio, música escénica, emigración e exilio – ámbito no que deu relatorios en diferentes lugares, feito publicacións e realizado unha ampla actividade de divulgación. Foi responsable, xunto co resto de integrantes do Grupo Organistrum do proxecto Andrés Gaos levado a cabo entre o 2017 e o 2019. Devandito proxecto implicou os trámites, procura e inventario do Fondo Gaos doado á Universidade de Santiago desde Arxentina así como toda unha serie de actividades entre as que cabe destacar a exposición “O universo musical de Andrés Gaos (1874-1959)” da que foi comisaria xunto con Javier Garbayo, organización de numerosos concertos (de cámara e orquestrais), publicacións, edición de partituras, realización dun Documental de televisión, unha páxina web, visita virtual e numerosas entrevistas divulgativas en radio e televisión. Ademais de na Universidade de Santiago de Compostela foi profesora na Universidade Central de Venezuela e na Universidade Nova de Lisboa (dentro do programa Erasmus). Formou parte dos equipos de investigación “A Filosofía de Juan David García Bacca” e “Trazos específicos dalgunhas teorías éticas” financiados polo CDCH da Universidade Central de Venezuela, “Música galega en Arxentina: Ou legado de Gaos” financiado polo Consello da Cultura Galega, “Fondos documentais de música nos arquivos civís de Galicia (1875-1936)” HAR2009-09161 Financiado polo Ministerio de economía e competividad e “Fondos documentais de música nos arquivos civís de Galicia (1875-1951): Cidades do eixo Atlántico” financiado polo Ministerio de Ciencia e Innovación. Foi revisora de revístalas Resonancias (Chile), Cadernos de estudos galegos (España) e Anuario musical (España). É membro da Sociedade española de musicología, do grupo de traballo de Estudos Americanos ( MUSAM- SEdeM) e da Sociedade Venezolana de Musicología. Desde o 2020 é Membro correspondente da Academia de Historia do Estado Carabobo (Venezuela).