Publicacións (40) Publicacións de JESYCA MARIA SALGADO BARANDELA

2024

  1. Complicarles la vida: una visión económica y financiera de las redes de tarjetas amarillas y rojas de los equipos de fútbol español

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 53, pp. 530-538

  2. Sport as a catalyst for the Regional Development of Forgotten Spasce: the case of sport event portfolios

    Regional Development and Forgotten Spaces: Global Policy Experiences and Implications (Routledge Reino Unido), pp. 227-238

2023

  1. Geographical Distribution of Economic Impact: Sporting Events in Small Cities

    International Journal of Sport Finance, Vol. 18, Núm. 1, pp. 45-53

  2. Los eventos deportivos a pequeña escala: nuevos retos en gestión ante un escenario incierto

    Economía del deporte y gestión basada en la evidencia: la visión de los expertos (Sociedad Española de Economía del Deporte), pp. 269-271

  3. Sport as a catalyst for the regional development of forgotten spaces: The case of sport event portfolios

    Regional Development and Forgotten Spaces: Global Policy Experiences and Implications (Taylor and Francis), pp. 227-238

2022

  1. Implications for tourism management of including uncertainty in the estimation of the economic impact of sports events

    Sport, Business and Management: An International Journal

  2. Sports event portfolios: an innovative tool and a new management paradigm

    International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, Vol. 23, Núm. 5, pp. 920-933

2021

  1. Cuantificación de la distribución geográfica del impacto económico en los eventos deportivos

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 16, Núm. 50, pp. 573-582

  2. Medición de la incertidumbre en la estimación del impacto económico de eventos deportivos: aplicación práctica

    Deporte y regulación: nuevos escenarios y desafíos: actas del XI Congreso Iberoamericano de Economía del Deporte

  3. Sport-event portfolios: An analysis of their ability to attract revenue from tourism

    Tourism Economics, Vol. 27, Núm. 3, pp. 436-454

  4. The North of Portugal and Galicia: Evidence of Agglomeration of Economic Activity

    Revista portuguesa de estudos regionais, Núm. 58, pp. 117-134

2020

  1. Differences in the Behavior of Tourist Expenditure According to the Sports Category of the Event: Evidence for a Master and Absolute Championship

    Advances in Tourism, Technology and Smart Systems, Proceedings of ICOTTS 2019 (Springer Nature Singapore), pp. 357-367

  2. Differences in the behavior of tourist expenditure according to the sports category of the event: Evidence for a master and absolute championship

    Smart Innovation, Systems and Technologies

  3. Exploring dynamics between the socioeconomic sectors from north of Portugal and galicia

    Regional Science Inquiry, Vol. 12, Núm. 1, pp. 221-228

  4. Las carteras de eventos y la estrategia de apalancamiento: Un nuevo paradigma de gestión

    Economía empresarial. Aportaciones científicas para su desarrollo: libro de resumenes del XXII Seminario Hispano Luso de Economía Empresarial. 5 y 6 de Noviembre de 2020 Facultade de C.C. Empresariais e Turismo Campus de Ourense Universidade de Vigo

  5. Tourist expenditure behaviour in the strategic leveraging of sport events portfolios

    International Journal of Sport Management and Marketing, Vol. 20, Núm. 5-6, pp. 372-386

  6. XXXIII Congreso Internacional de economía aplicada Asepelt 2019: economía azul coord.

    Universidade de Vigo

2019

  1. Perfil profesional del gestor deportivo municipal: Capacidades y habilidades necesarias

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 424, pp. 45-56

2018

  1. Determinants of the spending of sporting tourists: The case of attendees at professional basketball

    European Research on Management and Business Economics, Vol. 24, Núm. 3, pp. 168-176

  2. Economic valuation of a medium-sized sporting event: Impact of the Spanish swimming championship

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 18, pp. 1349-1355