ANASTASIIA
OGNEVA
Profesora axudante doutora
Publicacións (19) Publicacións de ANASTASIIA OGNEVA
2024
-
Who does it better?: The acquisition of Spanish grammatical gender by L1 English and L1 Russian adults
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 37, Núm. 1, pp. 143-171
2023
-
A review on grammatical gender acquisition in monolingual Spanish-speaking children
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 59, pp. 47-62
-
Communicative and linguistic factors influencing language development at 30 months of age in preterm and full-term children: a longitudinal study using the CDI
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Does the ending matter? Revisiting the acquisition of L2 Spanish grammatical gender by gendered and ungendered L1 adults
En torno al lenguaje: nuevas aportaciones al estudio lingüístico (Prensas de la Universidad de Zaragoza), pp. 251-268
2022
-
Dalila Ayoun, editor. The Acquisition of Gender: Crosslinguistic Perspectives
ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 43, pp. 331-335
-
El género gramatical en español como L2: un estudio de producción con aprendices rusohablantes
Desarrollos teóricos y aplicaciones en la lingüística actual
-
Exploring grammatical gender in L2 Spanish: is a transparent gender system easy to use for Russian-speaking students?
Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 34, pp. 81-101
-
Teaching Grammatical Gender in Russian as Foreign Language to Spanish Learners: a Review and Didactic Recommendations
Revista Internacional de Lenguas Extranjeras = International Journal of Foreign Languages, Núm. 18, pp. 17-35
2021
-
Estudios sobre procesamiento temprano del género gramatical: ¿qué sabemos sobre los niños hispanohablantes?
Estudios de lingüística aplicada, Núm. 72, pp. 141-165
-
La sensibilidad a las claves lingüísticas y el uso del género gramatical en español: un estudio con niños diagnosticados con Trastorno Evolutivo del Lenguaje
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 85, pp. 73-87
-
¿Cómo escriben los aprendices hispanohablantes de nivel intermedio en ruso como LE? Un estudio sobre la influencia fonológica de L1 en LE
ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, Núm. 35, pp. 203-220
-
¿Cómo se establece la concordancia con los sustantivos de género común? Una comparación entre el español y el ruso
Lynx: Panorámica de estudios lingüísticos, Núm. 20, pp. 181-199
2020
-
Alejandra Auza and Richard G. Schwartz (eds.): Language Development and Disorders in Spanish-speaking Children (Springer, 2017. 355 pages)*
res.
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 48, pp. 249-253
-
Gender agreement hierarchy in common gender and epicene nouns in Spanish
Borealis: An International Journal of Hispanic Linguistics, Vol. 9, Núm. 1, pp. 279-292
2019
-
Análisis de errores e interferencias interlingüísticas en ruso como LE por aprendices hispanohablantes
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 18, Núm. 1, pp. 56-71
-
Eva Aguilar-Mediavilla, Lucía Buil-Legaz, Raúl López-Penadés, Victor A. Sanchez-Azanza y Daniel Adrover-Roig (eds.) (2019): "Atypical language development in Romance languages". Ámsterdam: John Benjamin Publishing Company, 257 pp.
Revista de investigación lingüística (RIL), Núm. 22, pp. 503-506
-
Reseña de “How gender shapes the world”, de Alexandra Y. Aikhenvald
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 78, pp. 355-358
-
Revisiting research on grammatical gender acquisition by Russian-speaking children with developmental language disorder
East European Journal of Psycholinguistics, Vol. 6, Núm. 1, pp. 58-64
2018
-
Spelling errors in L2 Russian: evidence from Spanish-speaking students
Estudios interlingüísticos, Núm. 6, pp. 116-131