Publicacións (87) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2023

  1. A systematic review evaluating loneliness assessment instruments in older adults

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  2. Assessment of validity and comparison of two Spanish versions of the Geriatric Depression Scale

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  3. Editorial: World Alzheimer's month: cognitive frailty, Alzheimer's disease and dementia: how do they relate? The role of cognitive reserve

    Frontiers in Psychology

  4. El manejo de la dermatitis atópica en la escuela a través de la literapia

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 861-872

  5. El uso de la cachimba entre los adolescentes: posibles implicaciones y variables asociadas

    Adicciones: Revista de socidrogalcohol, Vol. 35, Núm. 4, pp. 445-454

  6. Identifying engagement and associated factors in nursing students: An exploratory study

    Journal of Professional Nursing, Vol. 48, pp. 77-83

  7. Online (versus face-to-face) augmented reality experience on nursing students’ leg ulcer competency: Two quasi-experimental studies

    Nurse Education in Practice, Vol. 71

  8. Reproducibility of continuous glucose monitoring results under real-life conditions in an adult population: a functional data analysis

    Scientific reports, Vol. 13, Núm. 1, pp. 13987

  9. Variables predictoras de los estereotipos hacia las personas mayores en estudiantes de educación superior de Cabo Verde, España y Portugal

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 51-60

2022

  1. Aging of glucose profiles in an adult population without diabetes

    Diabetes research and clinical practice, Vol. 188, pp. 109929

  2. Blood donation attitudes and knowledge in Spanish undergraduates with roles in health-education

    Transfusion and Apheresis Science, Vol. 61, Núm. 4

  3. Conocimientos de las Enfermeras sobre úlceras de extremidades inferiores, una propuesta de formación continuada basada en evidencia

    Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 1952-1960

  4. Educational programs in type 2 diabetes designed for community-dwelling older adults: A systematic review

    Geriatric Nursing, Vol. 46, pp. 157-165

  5. Effectiveness of augmented reality in learning about leg ulcer care: A quasi-experimental study in nursing students

    Nurse Education Today, Vol. 119

  6. Hacia nuevos modelos de atención en centros de larga estancia de personas mayores, reflexiones post pandemia

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 27-38

  7. Neuropsychiatric Symptoms after Liver Transplantation in a 65-Year-Old Male Patient

    Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 12

  8. Positive and Negative Feelings among Spanish Young–Old and Old–Old during the Lockdown of the COVID-19 First Wave

    Clinical Gerontologist, Vol. 45, Núm. 1, pp. 31-35

  9. Realidad aumentada para la formación enfermera: satisfacción y autoconfianza del alumnado de grado

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 2292-2299