Desafios da educação no socioeducativoum estudo dos adolescentes internos no Case Anápolis (GO)

  1. Edmar Camilo Cotrim
Dirixida por:
  1. María del Mar Lorenzo Moledo Director

Universidade de defensa: Universidade de Santiago de Compostela

Fecha de defensa: 17 de abril de 2023

Tribunal:
  1. Ángel García del Dujo Presidente/a
  2. María José Ferraces Otero Secretaria
  3. Jorge Genaro Soto Carballo Vogal
Departamento:
  1. Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Tipo: Tese

Resumo

Esta tese ten como obxectivo analizar a axuda educativa ofrecida aos mozos en conflito coa lei cumprindo unha medida socioeducativa de internamento no Centro de Asistencia Socioeducativa - Case - de Anápolis (GO). A partir deste obxectivo xeral, enuméranse obxectivos máis específicos: Analizar as variables familiares, escolares e criminolóxicas dos adolescentes internados no CASE - Anápolis; Estudar o perfil psicosocial dos adolescentes e a súa relación cos delitos cometidos; Analizar a proposta pedagóxica do SINASE e a súa aplicación no CASE - Anápolis; Identificar o papel que xoga a educación escolar no contexto socioeducativo; e Analizar como a socioeducación aborda a educación escolar. O proceso de investigación deseñouse en tres fases: o deseño da investigación e a definición dos obxectivos e a conseguinte revisión bibliográfica da temática; definición dos instrumentos da investigación e recollida de datos e información; e, interpretación dos datos e información recollidos e redacción final deste informe. A elección do tema de investigación foi algo que se foi construíndo pouco a pouco. Cando entrei no Instituto Federal de Goiás-IFG, en marzo de 2013, como redator, xa levaba máis de dúas décadas traballando no sistema educativo público, a maior parte dese tempo con poboacións en situación de vulnerabilidade social, especialmente no ensino nocturno. Tamén fóra da aula, esta poboación estivo presente na miña actuación. Especialmente desde 2008, estou estudando e traballando na área de marxinalidades, dereitos humanos, e drogodependencias. Participei, na miña pequena cidade, Silvânia, no interior de Goiás, na creación do Foro de Políticas Públicas na Área de Adiccións e Marxinalidades, un espazo democrático no que aprendín sobre os dereitos humanos. Tamén fun membro fundador do Consello Municipal dos Dereitos da Infancia e da Adolescencia e nel estiven durante varios mandatos, incluso ocupando actualmente a vicepresidencia do órgano. Despois de incorporarme no Campus Anápolis do IFG, tiven a oportunidade de coordinar o Programa Nacional de Acceso á Ensinanza Técnica e ao Emprego - Pronatec - creado en 2011 co obxectivo de ampliar a oferta de Educación Profesional e Tecnolóxica - EPT. Nas clases de Pronatec, baixo a miña coordinación, había unha que funcionaba fóra do campus, no Centro de Internamento de Adolescentes de Anápolis - CIAA. Instalado no 4º Batallón da Policía Militar de Anápolis, o CIAA reunía adolescentes cumprindo medida socioeducativa de internamento e nove deles matriculáronse no curso de Editor de Vídeo.