La COVID-19 y su impacto en las normas de contratación con consumidores

  1. María Paz García Rubio
Revista:
Anuario de la Facultad de Derecho de la Universidad Autónoma de Madrid
  1. Gregoraci Fernández, Beatriz (coord.)
  2. Velasco Caballero, Francisco (coord.)

ISSN: 1575-8427

Ano de publicación: 2021

Título do exemplar: Derecho y política ante la pandemia: Reacciones y transformaciones. Tomo II. Reacciones y transformaciones en el Derecho Privado

Número: 2

Páxinas: 161-182

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Anuario de la Facultad de Derecho de la Universidad Autónoma de Madrid

Resumo

This paper shows the impact of the COVID-19 crisis in the field of consumer contracts. It points out the exceptional emergency regulations which have sought to attend, not to the consumer, but the most vulnerable people and companies, also in the contractual aspect. It then shows the dependency of national Consumer Law on that created in the European Union, highlighting that the latter is not sufficiently agile and flexible to respond to a catastrophe of the magnitude of the pandemic. Finally, it shows how the experience of the last few months and the challenges that lie ahead in the immediate future make it possible to foresee a new Consumer Law in which, in the author’s opinion, multiple differentiations will need to be done.

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