Un análisis del papel del uso de modos no textuales de representación del conocimiento científico en exposiciones de estudiantes de formación profesional

  1. Reigosa Castro, Carlos Emilio
  2. Blanco Anaya, Paloma
Zeitschrift:
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias

ISSN: 1697-011X

Datum der Publikation: 2020

Ausgabe: 17

Nummer: 2

Seiten: 2102

Art: Artikel

DOI: 10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2020.V17.I2.2102 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

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Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

Here is described an action research experience in which we study how the participant vocational training students use non textual modes of scientific knowledge representation in the presentations that they elaborate in order to be exposed to their classmates. We study in those non textual modes their type, integration and power of summarize information, and, as we found aspects to improve, we deepen through a case study. We conclude that the use of non textual modes of scientific knowledge representation can allow relevant progresses related to scientific literacy in communicative terms referred to expressing and sharing knowledge

Informationen zur Finanzierung

Paloma Blanco Anaya agradece la financiación por FEDER/Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades – Agencia Estatal de Investigación/ Proyecto ESPIGA, referencia PGC2018-096581-B-C22.

Geldgeber

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