Enseñanza y aprendizaje de Ciencias Sociales en Educación Primaria. Una investigación cualitativa con docentes de Galicia

  1. Pérez, Marco Piñeiro
  2. Macía Arce, Xosé Carlos
Revista:
AGALI journal: journal of social sciences and humanities

ISSN: 2444-2445 2253-9042

Ano de publicación: 2016

Volume: 6

Número: 6

Páxinas: 57-67

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: AGALI journal: journal of social sciences and humanities

Resumo

We present a qualitative study on main didactic methodologies used in the teaching of Social Sciences in Primary Education. Research has been done into methods used, strategies, procedures, teaching resources and sources of information. The results of our research clearly highlight diversity, even among schools sharing the same territorial identity

Referencias bibliográficas

  • Citas Armas Quintá, F. X. y Macía Arce, X. C. (2014). Atlas. A Sociedade da Información en Galicia. Manual de cartografía para a aprendizaxe, ensinanza e xestión do territorio. Santiago de Compostela: Andavira.
  • Piñeiro Pérez, M. (2015). Ensino e aprendizaxe das Ciencias Sociais en educación primaria. Estudo de caso na localidade de Viveiro (Trabajo de Fin de Grado), Macía Arce, X. C. (Tutor), Universidade de Santiago de Compostela.
  • Suárez Pazos, M. y Membiela Iglesias, P. (2011). Nostalgia por la escuela rural en los recuerdos de sus antiguos estudiantes. Profesorado. Revista de currículum y formación del profesorado, 15 (2), 315-325.
  • Xunta de Galicia (2014). Decreto 105/2014, de 4 de septiembre, por el que se establece el currículo de educación primaria en la Comunidad Autónoma de Galicia. Diario Oficial de Galicia, núm. 171 (9 de septiembre de 2014).
  • Xunta de Galicia. Instituto de Estatística de Galicia. Información municipal e comarcal. Disponible en: http://www.ige.eu/.
  • Xunta de Galicia. Nomenclátor de Galicia. Disponible en: http://www.xunta.gal/ nomenclator.