Adaptaciones 'stopmotion' de 'James and the Giant Peach' y 'Fantastic Mr. Fox' de Roald Dahl

  1. G-Pedreira, Rocío 1
  2. Cortizas Varela, Olalla 2
  1. 1 CIEC, Instituto de Educação- Universidade do Minho/ Instituto de Ciencias da Educación- Universidade de Santiago de Compostela
  2. 2 Instituto de Ciencias da Educación- Universidade de Santiago de Compostela
Revista:
Elos: revista de literatura infantil e xuvenil

ISSN: 2386-7620

Ano de publicación: 2018

Número: 5

Páxinas: 5-13

Tipo: Artigo

DOI: 10.15304/ELOS.5.4099 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Elos: revista de literatura infantil e xuvenil

Resumo

O obxectivo deste breve artigo é analizar o uso da técnica cinematográfica do stopmotion en dúas películas de animación baseadas en James and the Giant Peach (1961) e Fantastic Mr. Fox (1979), da autoría de Roald Dahl (United Kingdom, 1916-1990), profundando no proceso de adaptación ao formato audiovisual tendo en conta a retórica do relato fantástico. A primeira delas é unha película de Walt Disney Pictures, producida por Tim Burton e Denise di Nove, dirixida por Henry Selick e estreada en 1996; a segunda delas foi producida por Indian Paintbrush e Regency Enterprises, dirixida por Wes Anderson e estreada en 2009. Polo tanto, farase un pequeno marco teórico sobre a Literatura Infantil e Xuvenil fantástica, o cinema de animación e a influencia que a semiótica de ambas linguaxes ten na adaptación resultante da súa combinación.

Referencias bibliográficas

  • LEVY, M. y F. MENDLESOHN (2016). Children’s Fantasy Literature. An Introduction. United Kingdom: Cambridge University Press.
  • MENDLESOHN, F. (2008). Rhetorics of fantasy. United States of America: Wesleyan University Press.
  • MÍNGUEZ-LÓPEZ, X. (2015). “El papel de la animación en el desarrollo de la competencia literaria”. Elos. Revista de Literatura Infantil e Xuvenil, 2, “Notas”, 155-172, http://dx.doi.org/10.15304/elos.2.2670 Consultado el 4 de abril de 2017, http://www.usc.es/revistas/index.php/elos/article/view/2670
  • PRIEBE, K. A. (2009). The Art of stop-motion animation, Boston: Course Technology.
  • TOLKIEN, J. R. R. (1983). “On fairy stories”. En Tolkien, C. (ed.), The Monsters and the Critics and Other Essays (pp. 109-161). London: George Allen and Unwin.
  • VIÑOLO-LOCUVICHE, S. y J. DURAN-CASTELLS (2013). “Entre lo siniestro y lo subversivo. Categorías estéticas del cine de animación híbrido”. Archivos de la Filmoteca, 72, 37-49. Consultado el 12 de marzo de 2017, http://www.archivosdelafilmoteca.com/index.php/archivos/article/download/488/481 
  • LEVY, M. y F. MENDLESOHN (2016). Children’s Fantasy Literature. An Introduction. United Kingdom: Cambridge University Press.
  • MENDLESOHN, F. (2008). Rhetorics of fantasy. United States of America: Wesleyan University Press.
  • MÍNGUEZ-LÓPEZ, X. (2015). “El papel de la animación en el desarrollo de la competencia literaria”. Elos. Revista de Literatura Infantil e Xuvenil, 2, “Notas”, 155-172, http://dx.doi.org/10.15304/elos.2.2670 Consultado el 4 de abril de 2017, http://www.usc.es/revistas/index.php/elos/article/view/2670
  • PRIEBE, K. A. (2009). The Art of stop-motion animation, Boston: Course Technology.
  • TOLKIEN, J. R. R. (1983). “On fairy stories”. En Tolkien, C. (ed.), The Monsters and the Critics and Other Essays (pp. 109-161). London: George Allen and Unwin.
  • VIÑOLO-LOCUVICHE, S. y J. DURAN-CASTELLS (2013). “Entre lo siniestro y lo subversivo. Categorías estéticas del cine de animación híbrido”. Archivos de la Filmoteca, 72, 37-49. Consultado el 12 de marzo de 2017, http://www.archivosdelafilmoteca.com/index.php/archivos/article/download/488/481