Coevaluación como vía de aprendizajedos experiencias en el grado de economía de la USC

  1. Aguayo Lorenzo, Eva
  2. Lamelas Castellanos, Nelida
  3. Iglesias Casal, Ana
  4. López Andión, Carmen
  5. Rodríguez González, Xosé
Revista:
Revista d'innovació docent universitària: RIDU

ISSN: 2013-2298

Ano de publicación: 2018

Número: 10

Páxinas: 24-32

Tipo: Artigo

DOI: 10.1344/RIDU2018.10.3 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

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Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable

Resumo

In this paper we present and share the experiences in the use of co-assessment as a teaching methodology in the interactive classes of the Econometrics II and Economic Policy I courses, which belong to the Degree of Economics at the University of Santiago de Compostela. In both experiences, carried out during the 2011-12 academic year, this type of evaluation strategy confirmed its positive contribution to the students’ autonomous learning process and, above all, to the development of some cognitive and procedural competences.

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