La prevención e intervención en el cyberbullying¿qué papel juegan las familias?

  1. Priegue Caamaño, Diana 1
  2. López Castro, Leticia 1
  3. Outón Oviedo, Paula 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 5: FAMILIA, ESCUELA Y COMUNIDAD

Número: 5

Páxinas: 122-127

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.05.2419 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

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Resumo

The prevention of cyberbullying is one of the biggest challenges that social researchers will face in the coming years. For this reason, we analyse the relevance that experts have given to family variables in the prevalence of cyberbullying, carrying out a bibliographical review of the relevant research. Among the conclusions reached, it is worth highlighting the need to further explore the importance of the family context as a key variable for the implementation of socio-educational programs focused on the prevention and reduction of cyberbullying.

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