Necesidades formativas. Modelos para su análisis y evaluación

  1. Diz López, María Julia 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 6: FORMACIÓN DE PROFESORES Y AGENTES EDUCATIVOS

Número: 6

Páxinas: 6-10

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.06.2132 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

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  • Ámbito: PSICOLOGÍA Cuartil: C3 Posición no ámbito: 59/116
  • Ámbito: EDUCACIÓN Cuartil: C3 Posición no ámbito: 139/239

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  • Ciencias Sociais: C

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Resumo

The purpose of this work is to define the concept of necessity and its different meanings, determine the meaning of the term training need and to study the main models of analysis and needs assessment. To this end has been made a theoretical reviewbased on the documentary study, turning to specialized bibliographic resources: books, magazines, investigations in the field. On the basis of which, has organized the information collected, has been analyzed and drafted the present study. As main conclusions it has been determined that the concept of necessity is ambiguous and takes on different meanings depending on the approach used for analysis.

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