O Practicum como achegamento ao mercado laboral en Educación Social

  1. Castro González, María del Rosario 1
  2. García Antelo, Beatriz 1
  3. González Gómez, Isabel 2
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

  2. 2 CIFP A Xunqueira, Pontevedra
Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 14: TRANSICIONES Y DESARROLLO A LO LARGO DE LA VIDA

Número: 14

Páxinas: 91-95

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.14.2480 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Resumo

As materias de Practicum nos estudos de Grao de Educación Social supoñen unha introdución do alumnado ao mundo laboral, convertendo este período de prácticas nun dos momentos máis agardados polos/as estudantes na súa formación. O obxectivo principal deste traballo é coñecer a valoración do alumnado de Educación Social da Universidade de Santiago de Compostela sobre o proceso de aprendizaxe e a adquisición de competencias profesionais durante o desenvolvemento da súa estadía de prácticas, tanto en relación ao Practicum I (3º curso) como ao Practicum II (4º curso). Metodoloxicamente desenvolviuse un estudo descritivo, facendo uso dun cuestionario elaborado ad-hoc.

Referencias bibliográficas

  • Bas, E. (2005). El Practicum en las titulaciones de Pedagogía y Educación Social: entre el discurso y sus prácticas. Educatio, 23, 191-206.
  • Corbetta, P. (2007). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw Hill/Interamericana de España.
  • García, S. Mª, González, R. y Martín-Cuadrado, A. Mª (2016). Influencia de las prácticas en el desarrollo de la identidad profesional de los estudiantes de educación social. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 28, 245-259.
  • González, M. y Fuentes, E. J. (2011). El Practicum en el aprendizaje de la profesión docente. Revista de Educación, 354, 47-70.
  • González, N. (2006). Evaluación y mejora del Practicum en las titulaciones de Ciencias de la Educación de la UPV/EHU. Revista de Psicodidáctica, 11 (1), 145-157.
  • Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2007). Fundamentos de metodología de la investigación. México: McGraw-Hill/Interamericana Editores.
  • Morales, S. (2010). El Practicum en Educación Social: El portafolio como instrumento de seguimiento y evaluación del aprendizaje de los alumnos. Revista de Docencia e Investigación, 20, 33-58.
  • Morales, S. (2013). Evaluando el practicum en Educación Social: acciones de mejora ante la puesta en práctica de los nuevos grados. Revista de Docencia Universitaria, 11 (1), 349-364.
  • Ordeñana, Mª B., Darretxe, L. y Beloki, N. (2016). Innovando el Practicum en educación social: experiencia de trabajo colaborativo a partir de sus protagonistas. Revista Iberoamericana de Educación Superior, 7 (20), 114-134.
  • Pereira, C. y Solé, J. (2013). La cualificación profesional en educación social. El papel del Practicum. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 21, 237-258.
  • Serrano, R. (2017). Diferencias entre expectativas y logros en las competencias del Practicum del Máster de Formación del Profesorado de Enseñanza Secundaria. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 20 (1), 1-18.
  • Tejada, J. (2005). El trabajo por competencias en el Practicum: cómo organizarlo y cómo evaluarlo. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 7 (2), 1-31. Recuperado de: http://www.scielo.org.mx/pdf/redie/v7n2/v7n2a13.pdf
  • Zabalza, M.A. (2011). El Practicum en la formación universitaria: estado de la cuestión. Revista de Educación, 354, 21-43.