Sostibilidade e cooperación ao desenvolvemento en libros de texto de Galicia e República Dominicana

  1. Díaz Balado, Alicia
  2. Morán de Castro, Carmen
  3. Vargas Calleja, Germán
Revista:
AmbientalMente sustentable: Revista científica galego-lusófona de educación ambiental

ISSN: 1887-2417

Ano de publicación: 2015

Título do exemplar: III Congreso Lusófono de Educación Ambiental

Número: 20

Páxinas: 771-788

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/AMS.2015.2.20.1639 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: AmbientalMente sustentable: Revista científica galego-lusófona de educación ambiental

Resumo

O propósito deste artigo é presentar unha das metodoloxías de estudo -e resultados iniciais- nas que se sustenta o proxecto de investigación “Cultura da sostibilidade e cooperación ao desenvolvemento: realidade e perspectivas educativas en Galicia e República Dominicana (PR815 A 2014-17, Convocatoria 2014 de Subvencións en Investigación para o Desenvolvemento da Direción Xeral de Relacións Exteriores da Xunta de Galicia). O proxecto ten entre os seus obxectivos analizar o discurso referido á cultura da sustentabilidade e a cooperación ao desenvolvemento integrado nos libros de texto correspondentes ao nivel de bacharelato en Galicia, mediante a selección de 8 libros de texto, catro do ámbito das Ciencias Sociais e outro catro de Ciencias Naturais e exactas, en ambos territorios. Enténdese o libro de texto como ferramenta básica na orientación da práctica docente e dos contidos transmitidos, partindo de que toda selección e abordaxe supón un posicionamento ideolóxico en relación ao tipo de persoas que queremos formar e para que sociedades. A continuación preséntase a ferramenta de análise e se reflicte en torno a súas posibilidades de aplicación, tomando como exemplo de estudo o libro de Bioloxía e Xeoloxía de 1º de Bachalerato de Galicia e outro Bioloxía, de 3º medio, da República Dominicana.

Referencias bibliográficas

  • AA.VV. (s.f.). Educación para el desarrollo y la ciudadanía global. Madrid: ONGD InteRed.
  • CASTRO, E.; DOMINICI, G. (2012). Biología 3. Educación Media.
  • CELORIO, J. (2014). Educación na e para a transición emancipadora. En Revista Galega de educación, nº 58, 16-20.
  • ECOLOGISTAS EN ACCIÓN (2006). El curriculum oculto antiecológico en los libros de texto. Madrid: Ecologistas en Acción.
  • FERRER, N.; GARCÍA VICENTE, M.; MEDINA, M. (2008). Bioloxía e Xeoloxía 1ª Bacharelato. Vigo: Edicións Xerais.
  • GONZÁLEZ, E. (2005). Educaçao Ambiental. Lisboa: Instituto Piaget.
  • GUDYNAS, E. (2002). Ecología, economía y ética del desarrollo sustentable. Buenos Aires/Montevideo: CTERA/CLAES.
  • GUTIÉRREZ, E. y GONZÁLEZ, É. (2010).De las teorías del desarrollo al desarrollo sostenible. México: Siglo XXI.
  • MARTÍNEZ BONAFÉ, J. (1992). ¿Cómo analizar los materiales?, Cuadernos de Pedagogía, 203,14-18.
  • NUSCHELER, F (1996). Lern und Arbeitsbuch Entwicklungspolitik. Bonn: Dietz.
  • PNUD (2011) Informe de desarrollo humano 2011. Sostenibilidad y equidad: Un mejor futuro para todos. México: Ediciones Mundi-Prensa. Documento electrónico, consultado el 20 de junio de 2015 en: http://hdr.undp.org/sites/default/files/hdr_2011_es_complete.pdf
  • Santo Domingo: Ministerio de Educación República Dominicana, Santillana.
  • SERRA, P. e OLIVEIRA, M. (2005), La creatividad, el pensamiento crítico y los textos de ciencias, Tarbiya: Revista de investigación e innovación educativa, 36, 59-80.
  • SILVA, H. da. e BOVELONI, D. (2009), Los temas “Cambios climáticos” y “calentamiento global” en los libros de texto. La falta de la mirada geológica, Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra, vol. 17, 2, 190-195.
  • VARGAS, G. (2002). Prácticas educativas y procesos de desarrollo en los Andes. Estudio etnográfico de la comunidad Quechua de Aramasí-Provincia Tapacarí Bolivia. Universidad de Santiago de Compostela: Tesis Doctoral.