Unha aproximación ao impacto económico directo do turismo académicoo caso dos intercambios Erasmus na Universidade de Santiago de Compostela

  1. Pawlowska, Ewa
  2. Martínez Roget, Fidel
Revista:
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

ISSN: 1132-2799

Ano de publicación: 2009

Título do exemplar: Turismo galego: retos e oportunidades

Volume: 18

Número: 2

Páxinas: 91-110

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

Resumo

Nos últimos anos, o turismo relacionado cos intercambios universitarios está cobrando importancia como unha nova tipoloxía de turismo. Existe, porén, bastante confusión polo que respecta á súa conceptualización. Neste traballo proponse o termo �turismo académico� para describir este movemento turístico, á vez que se trata de estimar o impacto económico directo xerado polos estudantes Erasmus recibidos pola Universidade de Santiago de Compostela no curso académico 2007-2008. Os resultados do traballo revelan que este tipo de turismo presenta unha maior duración da estadía ca o turismo convencional, que xera visitas adicionais de familiares e amigos, e que se trata dun turista moi satisfeito tanto coa cidade coma coa Universidade, o que se traduce nun desexo de volver visitar a cidade nun futuro. Estas características deberían ser tidas en conta polos axentes implicados no sector turístico na toma de decisións e para unha mellor adecuación da oferta a esta demanda en crecemento.

Referencias bibliográficas

  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2002): Programa Erasmus 2000-2001. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2003): Programa Erasmus 2001-2002. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2004): Programa Erasmus 2002-2003. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2006): Programa Erasmus 2003-2004. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2007): Programa Erasmus 2004-2005. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AGENCIA ESPAÑOLA ERASMUS (2007): Datos y cifras del programa Erasmus en España. Curso 2005-2006. Avance 2006-207. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • AXENCIA PARA A CALIDADE DO SISTEMA UNIVERSITARIO DE GALICIA (2006): Estudio técnico sobre a mobilidade internacional universitaria no Sistema Universitario de Galicia: un antecedente ao ECTS. Santiago de Compostela: ACSUG.
  • BARALO, M. (2007): “Enseñanza de español y turismo: las estancias lingüísticas”, Mosaico, vol. 20, pp. 32-36.
  • BONETE PERALES, R.; MUÑOZ DE BUSTILLO, R. (2006): Aspectos económicos y sociales del Espacio Europeo de Educación Superior en la Universidad de Salamanca. (Documento de trabajo). Universidad de Salamanca.
  • BONETE PERALES, R.; MUÑOZ DE BUSTILLO, R. (2007): Aspectos económicos y sociales del Espacio Europeo de Educación Superior en la Universidad de Salamanca. Parte II: Una estimación del ipacto económico de los alumnos de la Universidad de Salamanca. (Documento de trabajo). Universidad de Salamanca.
  • CARR, N. (1998): “The Young Tourist: A Case of Neglected Research”, Progress in Tourism and Hospitality Research, vol. 4, núm. 4, pp. 307-318.
  • ESPAÑA. MINISTERIO DE INDUSTRIA, TURISMO Y COMERCIO (2008): Turismo idiomático. Madrid: Turespaña.
  • FERNÁNDEZ LÓPEZ, S.; PIÑEIRO CHOUSA, J.; ROMERO CASTRO, N.; TORO FERNÁNDEZ, M. (2000): “Aspectos financieros de la internacionalización de la educación universitaria: caso de la Universidad de Santiago de Compostela”, IX Congreso de la AEDE. Jaén.
  • FRECHTLING, D.C. (1994): “Assessing the Economic Impacts of Travel and Tourism. Introduction to Travel Economic Impact Estimation”, en J.R.B. Ritchie e C.R. Goeldner [ed.]: Travel, Tourism, and Hospitality Research. A Handbook for Managers and Researchers, pp. 359-365. New York: Wiley.
  • GARCÍA LABORDA, J. (2007): “Language Travel or Language Tourism: Have Educational Trips Changed so Much?”, Tourism Today, núm. 7, pp. 29-42.
  • GARCÍA, M.V.; CABADA, J.L.; BONILLA, M. (2005): “Turismo educativo. Educational Travel. Prometedor segmento para la diversificación de la oferta turística de Costa Rica”, Tecnitur. Revista Oficial de la Asociación Costarricense de Profesionales en Turismo, núm. 109, pp. 6-13.
  • GOELDNER, C.R.; RITCHIE, J.R.B. (2005): Tourism. Principles, Practices, Philosophies. New Jersey: Wiley.
  • KENNETT, B. (2002): “Language Learners as Cultural Toursits”, Annals of Tourism Research, vol. 29, núm. 2, pp. 557-559.
  • LATIESA, M. (2000): Grananda y el turismo. Análisis sociológico, planificación y desarrollo del proyecto europeo Pass-Enger. Granada: Universidad de Granada.
  • MARTÍNEZ ROGET, F. (2003): Turismo rural: características de la actividad e impacto económico en Galicia. (Tese de doutoramento). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela.
  • MARTÍNEZ ROGET, F. (2009): “La medición del impacto económico del turismo”, en G. Rodríguez Rodríguez e F. Martínez Roget [coord.]: Nuevos retos para el turismo, pp. 161-167. Oleiros: Netbiblo.
  • MONTANER MONTEJANO, J. (1991): Estructura del mercado turístico. Madrid: Síntesis.
  • MONTIEL, G.; MARTÍNEZ, E.; PIQUERAS, N. (2004): Viajar para saber: movilidad y comunicación en las universidades europeas. Valencia: Universitat de València.
  • MONTULL Y ACED, A. (2005): L’Observatori Universitari de Barcelona: anàlisi del col.lectiu universitari forà a la ciutad. Barcelona: Barcelona Centre Universitari.
  • NACIONES UNIDAS; ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE TURISMO (2008): International Recommendations for Tourism Statistics 2008. (Dispoñible en http://unstats.un.org/unsd/statcom/doc08/BG-TourismStats.pdf).
  • ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE TURISMO (1994): Recomendaciones sobre estadísticas del turismo. New York: Naciones Unidas.
  • ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE TURISMO (2008): Youth Travel Matters: Understanding the Global Phenomenon of Youth Travel. Madrid: OMT.
  • SCHUHMACHER, L.S. (2002): Análisis de los informes de los estudiantes Sócrates-Erasmus. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
  • STYNES, D.J. (1997): Economic Impacts of Tourism. Illinois Bureau of Tourism, Department of Commerce and Community Affairs. (Dispoñible en https://www.msu.edu/ course/prr/840/econimpact/pdf/ecimpvol1.pdf).
  • VICKERS, P.; BEKHRADNIA, B. (2007): The Economic Costs and Benefits of International Students. Oxford: Higher Education Polity Institue (HEPI).