Faculty of Geography and History
Faculty
Universitat de València
Valencia, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universitat de València (121)
2024
-
A monthly gridded burned area database of national wildland fire data
Scientific Data
-
Análisis espacial de la exposición a las inundaciones de los centros educativos de Orihuela (Alicante)
Ciudad y territorio: Estudios territoriales, Núm. 219, pp. 147-166
-
Comparison for the effects of different components of temperature variability on mortality: A multi-country time-series study
Environment International, Vol. 187
-
El tratamiento de la identidad nacional española en recursos audiovisuales de naturaleza didáctica: el caso de los “youtubers” españoles
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 100-109
-
Impact of population aging on future temperature-related mortality at different global warming levels
Nature Communications, Vol. 15, Núm. 1
-
Knowledge and perception of Spanish school children of climate change
Children's Geographies
-
Population genomics of post-glacial western Eurasia
Nature, Vol. 625, Núm. 7994, pp. 301-311
-
Publisher Correction: Populatiosn genomics of post-glacial western Eurasia (Nature, (2024), 625, 7994, (301-311), 10.1038/s41586-023-06865-0)
Nature
-
Seasonality of mortality under climate change: a multicountry projection study
The Lancet Planetary Health, Vol. 8, Núm. 2, pp. e86-e94
-
Typology of reasons why a person kills in a war context: The case of rebel/nationalist army combatants in the Spanish Civil War
Journal of Health Psychology
2023
-
Associations Between Extreme Temperatures and Cardiovascular Cause-Specific Mortality: Results From 27 Countries
Circulation, Vol. 147, Núm. 1, pp. 35-46
-
Benchmarking methods and data for the whole-outline geometric morphometric analysis of lithic tools
Evolutionary anthropology
-
Cambio climático y educación: Una revisión de la documentación oficial
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69, Núm. 1, pp. 107-134
-
Cambio climático y objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS): Adaptación y enseñanza como retos principales en el ámbito Mediterráneo
Finisterra: Revista Portuguesa de Geografia, Vol. 58, Núm. 122, pp. 39-61
-
Climate Change in School Geography Textbooks (Spain) in the Era of the ICTs: Perception and Teaching According to Teachers
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8
-
Competencia digital docente y competencias sociales y ciudadanas: posibilidades de construcción de recursos a través de la innovación educativa
Desafíos de la inclusión digital: la brecha digital de género y las competencias digitales docentes en el contexto educativo (Octaedro), pp. 149-163
-
Corrigendum to “Effect modification of greenness on the association between heat and mortality: A multi-city multi-country study” (eBioMedicine (2022) 84, (S2352396422004339), (10.1016/j.ebiom.2022.104251))
eBioMedicine
-
Cultura histórica, historia pública, profesión y compromiso de los historiadores
Ayer, Núm. 132, pp. 309-335
-
Educando en el riesgo. Formación y propuestas didácticas para incrementar la resiliencia socio-territorial de la población escolar
Anales de geografía de la Universidad Complutense, Vol. 43, Núm. 2, pp. 413-434
-
El uso del manual escolar de geografía (España) para enseñar el cambio climático
Innovación sin fronteras: una mirada transversal a la educación y la investigación (Dykinson), pp. 115-134