Facultade de Ciencias da Comunicación
Facultad
Universidade da Coruña
La Coruña, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade da Coruña (46)
2024
-
Catalysts of Change: Technological Innovations Shaping Spanish Public Proximity Media
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 2, pp. 444-455
-
Public health communication from digital native media
Communicating Public Health Risk: The Case of Radon Gas (Taylor and Francis), pp. 45-58
2023
-
Fake News in the Post-COVID-19 Era? The Health Disinformation Agenda in Spain
Societies, Vol. 13, Núm. 11
2022
-
Convergence of linear television and digital platforms: An analysis of YouTube offer and consumption
European Journal of Communication, Vol. 37, Núm. 4, pp. 426-442
-
Videojuegos y ciudadanía global: : análisis de aplicabilidad de Never Alone en contextos educativos
Obra digital: revista de comunicación, Núm. 22, pp. 15-30
2021
-
Hybrid intelligence strategies for identifying, classifying and analyzing political bots
Social Sciences, Vol. 10, Núm. 10
-
Journalistic fact-checking of information in pandemic: Stakeholders, hoaxes, and strategies to fight disinformation during the covid-19 crisis in spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-15
-
Normal is not normative: Public relations indicators from a Spanish secondary political and economic region
Public Relations Inquiry, Vol. 10, Núm. 2, pp. 197-219
-
Social Actions and Corporate Social Responsibility in the Public Service Media of Spain, France and Portugal
Advances in Intelligent Systems and Computing
2020
-
Comparative analysis of corporate communication management between companies and institutions: the Galician case
Comunicacao e Sociedade, Vol. 2020, Núm. Special Issue, pp. 37-51
-
Comunicación y crisis del coronavirus en España. Primeras lecciones
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 3
-
Gestión de la comunicación en la Pequeña y Mediana Empresa. Potencial estratégico, filosofía y tendencias
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 26, pp. 927-938
-
New information comsumptions: the impact of audiences on journalistic roles
Information visualization in the era of innovative journalism (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 82-93
-
Transmedia or repurposing journalism? News brands in the era of convergence. Compared study of Greek elections coverage by El País (ES), The Guardian (UK), La Repubblica (IT), and Público (PT)
Journalism, Vol. 21, Núm. 9, pp. 1300-1319
2019
-
Agencias de comunicación en España en la encrucijada digital. Prácticas, perspectivas y visión de futuro
El profesional de la información, Vol. 28, Núm. 6
-
Contenidos audiovisuales en social media: Análisis comparativo de Facebook y Youtube
Fonseca, Journal of Communication, Núm. 19, pp. 223-236
-
Desde el paradigma móvil
Comunicación móvil (UOC), pp. 17-20
2018
-
Adprosumidores, medios sociales, vídeo online y Comunicación Corporativa. Tendencias inmediatas.
Comunicación organizacional en entornos "online": gestión, actores y recursos (Sociedad Latina de Comunicación Social), pp. 13-28
-
Avances y retos de la gestión de la comunicación en el siglo XXI. Procesos, necesidades y carencias en el ámbito institucional
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 24, pp. 921-940
-
Between power and vile money. Professional models, philosophy and public relations techniques in house of cards (Beau Willimon, Netflix: 2013-).
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2018, Núm. E16, pp. 429-441