Institut
Departamento de Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Publikationen (41) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2021
-
Acoso escolar en Educación Primaria: la formación del profesorado
La convivencia escolar: un acercamiento multidisciplinar para la intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 51-60
-
Adaptación y normativización del Inventario del Desarrollo Comunicativo Mac Arthur Bates (CDI-Forma II) al español rioplatense
Revista Iberoamericana de Psicología, Vol. 14, Núm. 3, pp. 107-120
-
Apathy and agitation in institutionalized older adults: an empirically derived classification
Psychogeriatrics, Vol. 21, Núm. 3, pp. 272-278
-
Application of mindfulness techniques in patients with asthma or COPD
Journal of Asthma, Vol. 58, Núm. 9, pp. 1237-1246
-
Capacity of the CCC-2 to discriminate ASD from other neurodevelopmental disorders
Children, Vol. 8, Núm. 8
-
Care tasks and impact of caring in primary family caregivers: A cross-sectional study from a nursing perspective
Applied Nursing Research, Vol. 62
-
Changes in visual memory in mild cognitive impairment: A longitudinal study with CANTAB
Psychological Medicine, Vol. 51, Núm. 14, pp. 2465-2475
-
Ciencias cognitivas y educación: Una propuesta de diálogo
Sophia: Colección de Filosofía de la Educación, Núm. 30, pp. 43-70
-
Cognitive Frailty: An Update
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Conocimientos del profesorado de Educación Primaria sobre el Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad.
XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía
-
Conocimientos del profesorado de Educación Primaria sobre la Dislexia.
XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía
-
Conocimientos previos e identificación de mitos sobre el Trastorno del Espectro del Autismo en estudiantes universitarios de Educación
XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía
-
Development of a Videogame for the Promotion of Active Aging through Depression Prevention, Healthy Lifestyle Habits, and Cognitive Stimulation for Middle-to-Older Aged Adults
Games for Health Journal, Vol. 10, Núm. 4, pp. 264-274
-
Do medical students feel trained enough to communicate bad news?
Educacion Medica, Vol. 22, Núm. 3, pp. 135-138
-
Effects of cognitive training on memory in SCD and MCI participants: Preliminary results of a single-blind RCT comparing a web-based application and a narrative videogame
Alzheimer's & dementia : the journal of the Alzheimer's Association, Vol. 17, pp. e053520
-
Epidemiological characteristics and hospitalization trajectories prior to suicide in Galicia between 2013 and 2016
Revista de Psiquiatria y Salud Mental
-
Event-related brain potential indexes provide evidence for some decline in healthy people with subjective memory complaints during target evaluation and response inhibition processing
Neurobiology of Learning and Memory, Vol. 182
-
Foreign language training to stimulate cognitive functions†
Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 10
-
Functional activation and connectivity of the left inferior frontal gyrus during lexical and phonological retrieval
Symmetry, Vol. 13, Núm. 9
-
Gender impact of caring on the health of caregivers of persons with dementia
Patient Education and Counseling, Vol. 104, Núm. 9, pp. 2165-2169