Departamento
Departamento de Ciencias da Comunicación
Capítulos de libro (37) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2023
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Alfabetización mediática y la comunicación de riesgo tras la pandemia. Un enfoque a través del engagement
In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida (Universidad Politécnica de Valencia = Universitat Politècnica de València), pp. 769-778
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An Introduction to the Study of Journalism and Its Boundaries
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-12
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Artificial Intelligence in Journalism: Case Study of the Spanish, Portuguese and Brazilian News Media Systems
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 261-274
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Blurring and Redefining Boundaries of Journalism in the Production and Reception of Interactive Digital Storytelling
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 153-167
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Boundaries of Hyperlocal Journalism: Geographical Borders, Roles and Relationships with the Audience in Spain and the Netherlands
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 71-88
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Claroscuros fílmicos: (Cine y derecho en Hollywood: de la Segunda Guerra Mundial a los años 80 del siglo XX)
Clásicos del cine jurídico (Aranzadi), pp. 25-57
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Daily Podcasts: The Challenge of Producing Journalistic Audio Content Beyond the Radio
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 215-227
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De lo jurídico a lo monetario: legislación, industria y financiación del documental en España
El documental en España: Historia, estética e identidad (Cátedra), pp. 433-442
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Digital journalism: from reinvention to constant innovation
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 8-18
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Digital native fact-checkers around the world: notes on their development, main features and verification models
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 19-28
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Diversidad lingüistica y subtitulación audiovisual: una aproximación a la política comunitaria (2015-2022)
EUVOS: la aportación de las pequeñas cinematografías al patrimonio cultural inmaterial europeo (Tirant Humanidades), pp. 45-55
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EUVOS: de las lenguas minorizadas al lenguaje audiovisual universal
EUVOS: la aportación de las pequeñas cinematografías al patrimonio cultural inmaterial europeo (Tirant Humanidades), pp. 16-31
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Esas doas que entrenzan nación e cinema
O pasado por vir II: un tempo posible (Deputación Provincial de Pontevedra), pp. 219-241
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Festivales de cine: aproximación a su estudio como espacios de promoción y circulación de filmes en lenguas no hegemónicas
EUVOS: la aportación de las pequeñas cinematografías al patrimonio cultural inmaterial europeo (Tirant Humanidades), pp. 105-116
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Francisco Fernández del Riego na Real Academia Galega
Francisco Fernández del Riego no río do tempo (Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades), pp. 59-71
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Hermes bajo el algoritmo: los riders
El poder en escena: motivos visuales en la esfera pública (Galaxia Gutenberg), pp. 232-239
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Hybrid Media Communication Ecosystems: Redefining the Boundaries of Journalism
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 15-24
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Immersed in the news: how VR and 360-degree video have triggered a shift in journalistic storytelling
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 67-77
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Journalism's cruise control: how can public service media outlets benefit from AI and automation?
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 93-104
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Journalism, Crisis and Politics: A Communications Approach in Times of Change
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 135-149