Publications (113) JOSE SIXTO GARCIA publications

2023

  1. An Introduction to the Study of Journalism and Its Boundaries

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-12

  2. Innovative innovation in journalism

    Journalism

  3. Models for Mobile Communication and Effects on the Boundaries of Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 201-213

  4. News Sharing Using Self-destructive Content in Digital Native Media from an International Perspective

    Journalism Practice, Vol. 17, Núm. 7, pp. 1341-1356

  5. Redefining journalism narratives, distribution strategies, and user involvement based on innovation in digital native media

    Journalism, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1322-1341

  6. Social audience and media

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 78-92

  7. Spanish Twitch streamers: Personal influence in a broadcast model akin to television

    Convergence, Vol. 29, Núm. 3, pp. 713-729

2022

  1. Co-creation and Curation of Contents: An Indissoluble Relationship?

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 227-238

  2. Co-creation and curation of contents: an indissoluble relationship?

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 227-238

  3. Co-creation in North American and European digital native media: Web, social networks and offline spaces

    Journalism, Vol. 23, Núm. 9, pp. 1955-1974

  4. Competencias y perfil profesional de los gestores de medios sociales en los medios de comunicación: apuesta por la automatización robótica de procesos (RPA)

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80

  5. Coproducción de contenido

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 185-197

  6. Journalists’ Self-Perception of Their Profession in Spain: Analysis of Social and Technological Challenges

    Trípodos, Núm. 52, pp. 111-128

  7. La cocreación como técnica para aumentar el valor de los productos periodísticos

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 28, pp. 703-712

  8. Marketing digital: cuatro parcelas inexcusables para su gestión

    La gestión cultural en la era digital (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 209-224

  9. Mind the Gap! Journalism on Social Media and News Consumption Among Young Audiences

    International Journal of Communication, Vol. 16, pp. 3822-3842

  10. Periodistas polivalentes y periodistas especializados

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 233-245

  11. Television debates, live-tweeting and social audience

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 155-168

  12. Uso de influencers en el marketing digital de las empresas turísticas españolas

    Cuadernos.Info, Núm. 51, pp. 200-222