ANDREA
MARTINEZ SALGUEIRO
Investigadora no período 2021-2023
Publicacións (12) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
ChatGPT in education: an analysis of students' perceptions
Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 522-535
-
La supervivencia en las empresas turísticas españolas: un estudio económico-contable
Revista de Contabilidad y Tributación. CEF, Núm. 492, pp. 233-258
2023
-
Commodity exposure in the eurozone: How EU energy security is conditioned by the Euro
Energy, Vol. 277
-
Environmental, social, and governance perfomance and default risk in the eurozone
Review of Managerial Science
2022
-
Afrontando nuevos retos en el sector turístico: Estrategias de adaptación al cambio climático
Estudios del impacto de la digitalización en la economía (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 211-233
-
COVID-19 bust, policy response, and rebound: equity crowdfunding and P2P versus banks
Journal of Technology Transfer, Vol. 47, Núm. 6, pp. 1825-1846
-
La sostenibilidad en los grupos hoteleros españoles
La actividad turística española en 2021: innovación, digitalización, sostenibilidad y competitividad como factores de la nueva gestión turística (Síntesis), pp. 305-312
2021
-
Can satellite-based weather index insurance improve the hedging of yield risk of perennial non-irrigated olive trees in Spain?*
Australian Journal of Agricultural and Resource Economics, Vol. 65, Núm. 1, pp. 66-93
-
Weather derivatives to mitigate meteorological risks in tourism management: An empirical application to celebrations of Comunidad Valenciana (Spain)
Tourism Economics, Vol. 27, Núm. 4, pp. 591-613
2020
-
Approaching rainfall-based weather derivatives pricing and operational challenges
Review of Derivatives Research, Vol. 23, Núm. 2, pp. 163-190
2019
-
Weather index-based insurance as a meteorological risk management alternative in viticulture
Wine Economics and Policy, Vol. 8, Núm. 2, pp. 114-126
2018
-
Team-based learning in business courses: The application of case studies and simulation games
REIRE: revista d'innovació i recerca en educació, Vol. 11, Núm. 2, pp. 96-109