Novos Medios (Tendencias, Cibermedios, Impresos)
Novos Medios
SARA
PEREZ SEIJO
Profesora axudante doutora
Publicacións nas que colabora con SARA PEREZ SEIJO (70)
2024
-
Innovating Public Service Media: A Diagnosis of the Innovation Applied as an Element of Public Value in Spain
Smart Innovation, Systems and Technologies
-
Innovation in Digital Media beyond Technology: The Audience-Centered Approach and Pending Challenges
Journalism and Media, Vol. 5, Núm. 1, pp. 311-324
2023
-
Artificial Intelligence in Journalism: Case Study of the Spanish, Portuguese and Brazilian News Media Systems
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 261-274
-
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling
Routledge/Taylor & Francis Group
-
Immersed in the news: how VR and 360-degree video have triggered a shift in journalistic storytelling
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 67-77
-
Immersive Journalism: The Effect of System Immersion on Place Illusion and Co-Presence in 360-Degree Video Reporting
Systems, Vol. 11, Núm. 1
-
Los formatos inmersivos con vídeo en 360º
Manual de nuevos formatos y narrativas para el periodismo y la no ficción (Tirant lo Blanch), pp. 205-228
-
Periodismo inmersivo con vídeo 360 grados:: valor, narrativa y retos de futuro
Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 37, pp. 385-400
-
VIRTUAL, AUGMENTED AND MIXED REALITIES IN JOURNALISM: Theory, Practice, Critique
Brazilian Journalism Research, Vol. 19, Núm. 2
2022
-
After the Hype: How Hi-Tech Is Reshaping Journalism
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 41-52
-
After the hype: how hi-tech is reshaping journalism
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 41-52
-
Narrativas interactivas e inmersivas
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 173-183
-
Periodismo inmersivo: la búsqueda de la inmersión espacial en el relato digital
25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 117-130
-
Potenciando la innovación narrativa en Radio Televisión Canaria. El uso de la realidad aumentada en la cobertura informativa de la erupción volcánica en La Palma
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80
-
Spatial audio and immersive journalism: production, narrative design, and sense of presence
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 5
-
VR and 360-degree video storytelling in political communication: threats and opportunitis
Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 119-136
2021
-
Audiencia social y transformación del discurso televisivo a través de memes: Estudio de caso la Isla de las Tentaciones
Cultura participativa, fandom y narrativas emergentes en redes sociales (Dykinson), pp. 406-427
-
El «salto adelante» de las narrativas digitales en la segunda década del siglo XXI
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 141-162
-
Ethics in 360-Degree Immersive Journalism
News Media Innovation Reconsidered: Ethics and Values in a Creative Reconstruction of Journalism (wiley), pp. 53-72
-
Ethics in 360-Degree inmersive journalism
News media innovation reconsidered: ethics and values in a creative reconstruction of journalism (John Wiley & Sons (USA)), pp. 55-72