O mito na narrativa de Álvaro

  1. Marta Mariño Mexuto 1
  1. 1 Universidade da Coruña
    info

    Universidade da Coruña

    La Coruña, España

    ROR https://ror.org/01qckj285

Revista:
Cumieira das letras

ISSN: 2792-9639

Ano de publicación: 2022

Título do exemplar: Álvaro Cunqueiro

Número: 1

Páxinas: 141-148

Tipo: Artigo

DOI: 10.35869/CUMIEIRADASLETRAS.V01.2022.4 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Cumieira das letras

Resumo

A presenza de tramas e personaxes mitolóxicos na obra, sexa narrativa ou poética, de Álvaro Cunqueiro, é constante: o autor reinterpreta mitos tanto clásicos como historias tomadas do folclore árabe ou da materia de Bretaña. A crítica tendeu a sinalar o proceso de parodia e desmitificación ao que Cunqueiro somete estes elementos, mais isto non supón en ningún caso unha desvalorización do mito. Ao contrario, facendo un uso posmoderno da parodia e do humor, consigue transformar a materia mítica cun resultado de grande orixinalidade, ao tempo que establece unha relación entre as súas novelas e obras antigas nas que xa aparecían elementos humorísticos e realistas.

Referencias bibliográficas

  • Arbona, Guadalupe / Esther Navío (2010): «El mito de Ulises en la literatura española de posguerra: Las mocedades de Ulises de Álvaro Cunqueiro», en J. M. Losada Goya (coord.), El mito y el mundo contemporáneo. La recepción de los mitos antiguos, medievales y modernos en la literatura contemporánea. Bari: Levante Editori, 271-288.
  • Cunqueiro, Álvaro (1980): O incerto señor Don Hamlet, príncipe de Dinamarca, en Obra en galego completa I. Vigo: Galaxia, 187-253.
  • Cunqueiro, Álvaro (1987): Un hombre que se parecía a Orestes. Barcelona: Destino
  • Dotras, Ana M. (1991): «Un hombre que se parecía a Orestes, parodia moderna del mito helénico», en Antonio Carreño (coord. e ed.), Actas do segundo congreso de estudios galegos. Vigo: Galaxia, 349-356.
  • García Rodríguez, María José (2015): «De la parodia como intergénero», Tonos Digital, Revista Electrónica de Estudios Filológicos 28. http://www.tonosdigital.es/ojs/index.php/tonos/article/view/1222.
  • González-Millán, Xoán (1991): Álvaro Cunqueiro: os artificios da fabulación. Vigo: Galaxia.
  • Hutcheon, Linda (1978): «Parody Without Ridicule: Observations on Modern Literary Parody», Canadian Review of Comparative Literature 5/2, 201-211.
  • Hutcheon, Linda (1985): A Theory of Parody. Cambridge: University Printing House. Nicolás, Ramón (1994): Entrevistas con Álvaro Cunqueiro. Vigo: Nigra.
  • Pérez-Bustamante Mourier, Ana-Sofía (1991a): Las siete vidas de Álvaro Cunqueiro. Cádiz: Servicio de publicaciones de la Universidad de Cádiz.
  • Pérez-Bustamante Mourier, Ana-Sofía (1991b): «Álvaro Cunqueiro: Poética para un poeta narrador», en A. Tarrío Varela (coord.), Monografías do Boletín Galego de Literatura 1. Santiago de Compostela: Servicio de Publicacións e Intercambio Científico da Universidade Santiago de Compostela, 17-33.
  • Rose, Margaret (1995): Parody: Ancient, Modern, and Post-modern. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Tarrío Varela, Anxo (1989): Álvaro Cunqueiro ou os disfraces da melancolía. Vigo: Galaxia.
  • Torre, Cristina de la (1988): La narrativa de Álvaro Cunqueiro. Madrid: Pliegos.