Estudio comparativo del eje temático en español y chino

  1. Pingping He
Dirixida por:
  1. Tomás Eduardo Jiménez Juliá Director

Universidade de defensa: Universidade de Santiago de Compostela

Fecha de defensa: 27 de abril de 2023

Tribunal:
  1. Taresa Fernández Lorences Presidente/a
  2. Gabriela Prego Vázquez Secretaria
  3. Jinjing Xu Vogal
Departamento:
  1. Departamento de Lingua e Literatura Españolas, Teoría da Literatura e Lingüística Xeral

Tipo: Tese

Resumo

Este traballo é un estudo comparativo entre a lingua española e o chinés, centrado nun aspecto sintáctico de carácter xeral: o eixo temático. O chinés e o castelán pertencen a distintas familias tipolóxicas, aínda que, como ocorre con moitas linguas moi diferentes, comparten unha orde de constituíntes tipo SVO e tamén a vixencia do eixe temático, forma binaria de organización dos constituíntes sintácticos, onde a orde é a marca fundamental. O suxeito é o primeiro elemento que abre a mensaxe, e o predicado, ou rema, é todo o que vén despois, isto é, todo o que se predica do suxeito. O traballo comeza presentando as características do tema sintáctico (unidade de carácter presentativa, referencial, contrastiva e opcional) que centrará o noso posterior estudo comparativo entre español e chinés. O eixo temático compleméntase co eixo transitivo, que é un criterio para a organización e identificación dos constituíntes dentro do predicado, e que presenta trazos comúns e diferenciais entre ambas as linguas, pero que non é o obxecto deste traballo. Unha vez establecidos os trazos pertinentes do tema e o tipo de estruturación do eixo temático, abordamos o estudo práctico dirixido a comprobar a semellanza e diverxencia do seu uso nunha e outra lingua, mediante a análise cuantitativa e cualitativa dos datos. extraídos de dúas novelas importantes nas súas versións orixinais en chinés e castelán e as súas correspondentes traducións. Aínda que o eixo temático, como tal, quizais non sexa algo que se poida ensinar directamente ao alumnado destas linguas como lingua estranxeira, polo menos nos cursos básicos, o coñecemento de aspectos como os que se tratan neste traballo contribúe sen dúbida ao profesorado. ter un marco máis claro das semellanzas entre as dúas linguas, a través do cal poden orientar mellor aos estudantes na súa aprendizaxe da lingua estranxeira. A utilidade desta comparación entre español e chinés pódese estender a outras linguas coas que comparten a vixencia deste eixo temático.