Entornos personales de aprendizajeun estudio comparativo entre profesores costarricenses en formación y en ejercicio
- José-Antonio García-Martínez 1
- Mercedes González-Sanmamed 3
- Pablo-César Muñoz-Carril 2
-
1
Universidad Nacional de Costa Rica
info
-
2
Universidade de Santiago de Compostela
info
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3
Universidade da Coruña
info
ISSN: 1578-7001
Datum der Publikation: 2020
Nummer: 39
Seiten: 135-157
Art: Artikel
Andere Publikationen in: ESE: Estudios sobre educación.
Zusammenfassung
This research makes a comparative analysis of the frequency of use of various ICT tools that 381 students in Education degrees and 218 Costa Rican teachers incorporate in their Personal Learning Environments (PLE) in order to search for information, generate content, and communicate. An ex post facto study was conducted using the survey method. The results revealed poor integration of technological resources into the PLEs of both groups, although it has been found that it is the students who use the greatest number of tools. It proposes the need to implement measures to enrich the PLEs.
Informationen zur Finanzierung
Este artículo se ha elaborado en el marco del proyecto de investigación titulado: “Ecologías del aprendizaje en la era digital: nuevas oportunidades para la formación del profesorado de Educación Secundaria” (ECO4LEARN-SE), parcialmente financiado por el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades (Referencia RTI2018-095690-B-I00).Geldgeber
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Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades
Spain
- RTI2018-095690-B-I00
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