Gestión y comunicación en situaciones de crisisEstudio del caso de la huelga de la justicia gallega

  1. Bieito Cambeiro 1
  2. Antón Losada
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Journal:
Marco: revista de márketing y comunicación política

ISSN: 2444-6459

Year of publication: 2020

Issue: 6

Pages: 1-16

Type: Article

DOI: 10.15304/MARCO.ID6876 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Marco: revista de márketing y comunicación política

Abstract

Crisis management is a field of work to which more and more organizations, aware of the need to attend to these special situations, pay attention. The intention of this study is to carry out a general analysis of crisis management and to examine the specific case of the Galician justice crisis. An approach to Augustine’s studies is carried out and is completed with interviews with actors involved in the study crisis to understand what are the main elements to pay attention to in crisis management and analyse the successes and the mistakes of the Galician government.

Bibliographic References

  • AUGUSTINE, N. R. (2006) “Gestionar la crisis que hemos tratado de evitar”. En Gestión de la crisis (pp.7-42). Bilbao: Harvard Business Review. Deusto.
  • BOIN, A., HART, P., STERN, E. Y SUNDELIUS, B. (2007). La política de la gestión de crisis. el liderazgo público bajo presión. Madrid: INAP.
  • LOSADA DÍAZ, J. C. (2010). Comunicación en la gestión de crisis. lecciones prácticas. Barcelona: UOC.
  • MARÍN CALAHORRO, F. (2005). Gestión técnica y de la comunicación en situaciones especiales. Madrid: Fragua.
  • SÁNCHEZ CALERO, M. L. (2006). La información especializada en la gestión de crisis. Madrid: Fragua.