El Pancarpium Marianum de Jan David: grabados y conceptos para la Capilla de Nuestra Señora de los Ojos Grandes (Lugo)

  1. López Calderón, Carme
Revista:
Imago: revista de emblemática y cultura visual

ISSN: 2171-0147 2254-9633

Ano de publicación: 2012

Número: 4

Páxinas: 41-54

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Imago: revista de emblemática y cultura visual

Resumo

The Nuestra Señora de los Ojos Grandes Chapel, in the Lugo cathedral, houses in its interior a rich Iconographic Program consecrated to the praise of the Mother of God. Its XVIIIth century paintings can be divided into two groups according to the source from which they proceed: Sacred Emblematics or the Pancarpium Marianum by Jan David (1607). Concretely, this study focuses on this latter work, in which we introduce the Pancarpium in order first, to demonstrate how some of its engravings were mimetically copied in the ovals of Lugo and, second, to make use of the explanations given by the author in order to analyze in depth the meanings hidden behind the images of our chapel

Referencias bibliográficas

  • AA. VV [1908-1930]. «David (Juan)», en Enciclopedia universal ilustrada europeo americana, Barcelona, Hijos de J. Espasa Editores, t. 17.
  • Bitterli, D. [1999]. Der Bilderhimmel von Hergiswald: der barocke Emblemzyklus der Wallfahrtskirche Unserer Lieben Frau in Hergiswald bei Luzern, seine Quellen, sein mariologisches Programm und seine Bedeutung, Basel, Wiese.
  • David, J. [1607]. Pancarpium marianum sep- templici titulorum serie distinctum, ut in B. Virginis odorem curramus et Christus formetur in nobis, Antuerpiae, ex officina Plantiniana, apud Balthasarem et Ioannem Moretos fraters,
  • Dornn, Fr. X. [1758]. Litaniae Lauretanae ad Beatae Virginis, caelique Reginae Mariae, honorem, et gloriam prima vice in Domo Lauretana a sanctis angelis decantatae, postea ab Ecclesia Catholica. Approbatae & Confirmatae, Symbolicis ac Biblicis Figuris in quinquaginta septem iconismis aeneis expressae, & secundum ordinem titulorum exhibitae, Pia meditatione, Augustae Vindelicorum, sumptibus Joannis Baptistae Burckhart.
  • Juan Pablo II [1996]. «La Inmaculada Concepción», en Catequesis en la audiencia general, 29 de mayo
  • Koslow, S. [2004]. «Review of Scherpenheuvel. Het Jeruzalem van de Lage Landen by Luc Duerloo and Marc Wingens (Leuven: Davidsfonds, 2002)», en Historians of Netherlandish Art, HNA Review of Books,
  • Loda, a. [1999]. «Il sangue del Redentore. Testimonianze figurative eucarístico-sacramentali nella diocesi di Brescia», Brixia Sacra. Memorie Storiche della Diocesi di Brescia, 1-2, 52-70
  • López Calderón, C. [2011]. Oración perpetua a la Madre de Dios: una aproximación iconográfica a la Capilla de Nuestra Señora de los Ojos Grandes, con apéndice de Inocencio Portabales, Tesis de Licenciatura, Santiago de Compostela.
  • Monterroso Montero, J. M. [1996]. La pintura barroca en Galicia: 1620-1750, Santiago de Compostela, Universidade, Servicio de Publicacións e Intercambio Científico.
  • Pons, G. [1994]. Textos marianos de los primeros siglos. Antología patrística, Madrid, Ciudad Nueva
  • Redelio, A. C. [1732]. Elogia Mariana Olim A. C. Redelio Belg: Mechl: S. C. M. L. P concep- ta Nun devota Meditatione fidelium ad aug- mentatum cultus Bmae Marae Virg: Deiparae inventa et delineata per Thomam Scheffler et aeri incisa à Martino Engelbracht Chalcographo Augustano, Augsburgo
  • Ronco, A. y wierix, a. [1628]. Fortezza reale del cuore humano: battuta soavemente, saettata amorosamente, superata gloriosamente, e posseduta & ornata gratiosamente dall’ amoroso Giesù: disegnata in figure con alcune brievi ma affettuose meditationi et altri tanti soliloquii, Modena, P[er] il Cassian,
  • van Haeften, B. [1635]. Schola cordis sive aversi à Deo cordis ad eumdem reductio, et instructio, Antuerpiae, apud ioannem Meursium et Hieronimum Verdussium, (trad. esp. MeColaeta, D. De [1791]. Escuela del corazón, Madrid, por D. Blas Román, t. II,