Organización curricular favorable para a Educación Infantil integral en inglés
-
1
Universidade de Santiago de Compostela
info
ISSN: 2386-7418
Year of publication: 2017
Issue: 6
Pages: 169-174
Type: Article
More publications in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación
Metrics
Índice Dialnet de Revistas
- Year 2017
- Journal Impact: 0.140
- Field: PSICOLOGÍA Quartile: C3 Rank in field: 59/116
- Field: EDUCACIÓN Quartile: C3 Rank in field: 138/236
CIRC
- Social Sciences: C
Abstract
In this article it is presented an example of good practices -selected by an expert-for a comprehensive preschool education inEnglishset in a Czech kindergarten. The data collection and analysis suggests that the key to this school’s success is training (with highly qualified personnel with lifelong training obligations), meditated programming, and family and community consideration. The teaching staff’s coordinated workand their continuous critique help to design curricula based on constructivism, multiple intelligences, and emotional education. For its implementation, they create unpublished and own didactic material, which is validated with daily children’s feedbacks.
Funding information
Este artigo está vinculado ao proxecto “Diseño curricular y buenas prácticas en educación infantil: una visión internacional, multicultural e interdisciplinar” (Ministerio de Economía e Competitividade Español; Ref.: EDU2012-30972). A autora desfruta dun contrato predoutoral financiado por dito ministerio e no verán de 2014 gozou dunha bolsa de estudos do Ministerio de Educación, Xuventude e Educación Física da República Checa para a inmersión lingüística -Cursos de Verán de Estudos Eslavos-.Funders
-
Ministerio de Economía e Competitividade
Spain
- EDU2012-30972
Bibliographic References
- Cano, E. (coord.) (2011). Buenas prácticas en la evaluación de competencias. Barcelona: Laertes
- Custer, R.L. (2000). Blurring the boundaries. En E. Martin (Ed.), Technology education for the 21st century (pp. 127-131). Usa: McGraw-Hill.
- Gallardo Fernández, I.M., & Fabregat Pitarch, A. (2013). Interacción en el aula y contextos de aprendizaje en Educación Infantil. Actas del V Congreso Mundial de Educación Infantil y Formación de Educadores: Por una escuela infantil de calidad y futuro (pp. X-X) Antequera, Málaga: Grupo de Investigación Educación Infantil y Formación de Educadores. Universidades de Andalucía. https://goo.gl/XojTnr
- García-Ruiz, R., & Castro Zubizarreta, A. (2012). La formación permanente del profesorado basada en competencias. Estudio exploratorio de la percepción del profesorado de Educación Infantil y Primaria. Educatio Siglo XXI, 30(1), 297-322. http://hdl.handle.net/10201/27294
- Meyer, M.A., & Booker, J.M. (2001). Eliciting and analyzing expert judgment: a practical guide. USA: SIAM.
- Lera, M.J. (2007). Calidad de la Educación Infantil: instrumentos de evaluación. Revista de Educación, 343, 301-323. https://goo.gl/8owuoD
- Mateřídouška (2017). “Mateřídouška Skolka” –páxina web. http://www.skolka.cz/
- Miles, M.B., & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, CA: Sage.
- Schiller, P. & Phipps, P. (2011). The complete daily curriculum for early childhood. Over 1200 Easy Activities to Support Multiple Intelligences and Learning Styles (revised). Columbia Pike: Gryphon House, Inc.
- Trueba Marcano, B.T. (1997). Modelos didácticos y materiales curriculares en educación infantil. Investigación en la Escuela, 33, 35-46. http://www.investigacionenlaescuela.es/articulos/33/R33_4.pdf
- Zabalza Beraza, M.Á. (2012). Memoria técnica do proxecto “Diseño curricular y buenas prácticas en Educación Infantil: una visión internacional, multicultural e interdisciplinar”. Sen publicar.