Una secuencia para promover la alfabetización geocientífica y educación patrimonial en secundaria

  1. Paz Otero, Adriana 1
  2. Puig, Blanca 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela (USC)
Revista:
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias

ISSN: 1697-011X

Ano de publicación: 2020

Volume: 17

Número: 2

Páxinas: 2202

Tipo: Artigo

DOI: 10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2020.V17.I2.2202 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

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Resumo

We present a teaching sequence for the secondary school classroom about external geodynamics and environmental and heritage controversies. The proposal is part of the research on scientific practices and geoscientific issues related to geological heritage. The goal of the sequence is to promote environmental and heritage education through geological literacy and modelling and argumentation practices by secondary students. We present the results of the implementation of the sequence for its effective implementation

Información de financiamento

Al proyecto ESPIGA, cofinanciado por la Agencia Estatal de Investigación y el Fondo Europeo de Desarrollo regional (FEDER), código PGC2018-096581-B-C22, en el que se enmarca este estudio. Las autoras agradecen la participación del alumnado participante.

Financiadores

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