Simetrías: Frutas, vegetales y cuentos

  1. Teresa F. Blanco 1
  2. Alejandro Gorgal Romarís 1
  3. María Salgado Somoza 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Journal:
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"

ISSN: 1131-9321 2340-714X

Year of publication: 2018

Issue: 98

Pages: 41-48

Type: Article

More publications in: Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"

Abstract

This paper presents an experience with primary school students in a series of activities focused on the analysis and development of the concept of symmetry

Bibliographic References

  • Acuña, C. Martínez, A. (2013). El aprendizaje de la reflexión en geometría entre estudiantes de primaria. En CIAEM, CIAEM (Ed.), Memorias XII CIAEM, 1-8. México: CIAEM
  • Alsina, A. y García, J.J. (2014). Prácticas matemáticas competenciales en educación Infantil. Suma, 77, 9-18.
  • Birmingham, D. (2007). “M” es de mirarse en el espejo. Reino Unido: Tarquin
  • Geddes, D. (1992). Geometry in the Middle Grades. Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics Addenda Series, Grades 5-8. National Council of Teachers of Mathematics, Inc., 1906 Association Drive, Reston, VA 22091-1593.
  • Gutiérrez, A. (1998). Las representaciones planas de cuerpos 3-dimensionales en la enseñanza de la geometría espacial, Revista EMA, 3(3), 193-220.
  • NTCM (2000). Principles and standars for school mathematics. Reston, Va: The National Council of Teachers of Mathematics.
  • Thaqi, X. (2009). Aprender a enseñar transfor3maciones geométricas en Primaria desde una perspectiva cultural. Universitat de Barcelona.