Las radiotelevisiones públicas europeas en el entorno web

  1. María-Magdalena Rodríguez-Fernández 1
  2. Eva Sánchez-Amboage 1
  3. Carlos Toural-Bran 2
  1. 1 Facultad de Economía y Empresa. Universidade de A Coruña (España )
  2. 2 Facultad de Ciencias de la Comunicación. Universidad de Santiago de Compostela (España)
Journal:
Revista Latina de Comunicación Social
  1. Túñez López, José Miguel (coord.)
  2. Campos Freire, Francisco (coord.)

ISSN: 1138-5820

Year of publication: 2018

Issue Title: Innovación en Comunicación. Retos en la TV pública europea y en el periodismo móvil

Issue: 73

Pages: 911-926

Type: Article

DOI: 10.4185/RLCS-2018-1288 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Abstract

Introduction. Public Service Media (PSM) in Europe have had to adapt to new scenarios where the Internet is the main platform to inform, communicate and disseminate content to their audiences. Objectives and methodology. We examined websites of Public Service Media organisations in Europe, taking into account the following parameters: positioning, engagement, origin of the audience and device for access. Results. In most cases, time spent by users on sites is limited, the bounce rate is high, users are national and the most frequently used access devices to web contents are mobile. Discussion and conclusions. In some cases, results show that websites belonging to European public broadcasters are not meeting users’ expectations. It is key that operators consider developing more efficient online services when designing their business strategies, as this will inevitably result in greater and better usage of their websites by users.

Funding information

* Investigación financiada. Los resultados de este artículo corresponden al proyecto de “Indicadores de gobernanza, financiación, rendición de cuentas, innovación, calidad y servicio público de las RTV europeas aplicables a España en el contexto digital” (Referencia CSO2015-66543-P) del Programa estatal de Fomento de la Investigación Científica y Técnica de Excelencia, subprograma estatal de Generación de Conocimiento del Ministerio de Economía y Competitividad de España, cofinanciado por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) de la Unión Europea. Así como de la actividad de la Red Internacional de Investigación de Gestión de la Comunicación (REDES 2016 G-1641 XESCOM) apoyada por la Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria de la Xunta de Galicia (referencia ED341D R2016/019).

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