Análisis de la situación de los primeros auxilios en los planes de estudio de los grados de maestra y maestro de Educación Primaria

  1. Navarro-Patón, R.
  2. Basanta-Camiño, S.
  3. Abelairas-Gómez, C. 1
  4. Sergio López García
  1. 1 Universidad Europea del Atlántico
    info

    Universidad Europea del Atlántico

    Santander, España

  2. 2 Universidad Pontificia de Salamanca
    info

    Universidad Pontificia de Salamanca

    Salamanca, España

    ROR https://ror.org/02jj93564

Journal:
Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud

ISSN: 1989-6247

Year of publication: 2015

Volume: 7

Issue: 4

Pages: 599-612

Type: Article

More publications in: Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud

Abstract

Changes have recently been carried out in university degrees and their curricula. It was motivated by the university studies adaptation to the European Higher Education. Given this, in this article, we analyse what is currently the treatment of the "First Aid" subject in the curricula leading to a Bachelor’s Degree in Elementary Education.