Como medir la satisfacción de los alumnos/as con la docencia universitaria

  1. Fernández, Margarita Valcarce 1
  2. González Fontao, María Pilar 2
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

  2. 2 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Journal:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Year of publication: 2017

Issue Title: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 6: FORMACIÓN DE PROFESORES Y AGENTES EDUCATIVOS

Issue: 6

Pages: 369-372

Type: Article

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.06.2873 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Abstract

Along our teaching use a dynamics of group and an instrument to measure the satisfaction of the students. It consists in a figure that represents a simple cycle of fortresses and weaknesses that has to be covered in small groups, previous discussion, on the factors considered positive and those others that had to improve.It proposes when finalising the matter, and has allowed us collect the indicators of satisfaction more stood out for our students.Between them it finds the work in group, the presentations, the use of the methodology of the study of cases and the visits of field.

Bibliographic References

  • Álvarez, J.; Chaparro, E.M. & Reyes, D.E. (2014). Estudio de la Satisfacción de los Estudiantes con los Servicios Educativos brindados por Instituciones de Educación Superior del Valle de Toluca. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 13(2), 5-26. Recuperado de http://www.rinace.net/reice/numeros/arts/vol13num2/art1.pdf
  • Buendía, L. (coord.) (1996). Evaluación educativa (Monográfico). Revista de Investigación Educativa, 14( 2).
  • Jiménez, A.; Terriquez, B. & Robles, F.J. (2011). Evaluación de la satisfacción académica de los estudiantes de la Universidad Autónoma de Nayarit. Revista Fuente Año 3, 6, 40. Recuperado de http://fuente.uan.edu.mx/publicaciones/02-06/8.pdf
  • Martínez, C. (2007). Evaluación de programas. Modelos y procedimientos. Madrid: UNED.
  • Muñoz, J.M.; Rios, M.P. & Abalde, E. (2002).Evaluación docente vs. Evaluación de la calidad. Relieve, 8(2), 103-134. Recuperado de http://www.uv.es/RELIEVE/v8n2/RELIEVEv8n2_4.pdf
  • Pascual, I. (2007). Análisis de la satisfacción del alumno con la docencia recibida: un estudio con modelos jerárquicos lineales. Relieve, 13(1), 127-138. Recuperado de http://www.uv.es/RELIEVE/v13n1/RELIEVEv13n1_6.pdf
  • Tejedor, F. J. & García, A. (1996). Evaluación institucional en la Universidad. Revista Galega de Psicopedagoxia, 6, 101-146.