Guide My W@y! Un portal interactivo para a orientación da carreira

  1. Nogueira-Pérez, Miguel-Anxo 1
  2. Ceinos-Sanz, Cristina 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Zeitschrift:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Datum der Publikation: 2017

Titel der Ausgabe: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 3: DESARROLLO VOCACIONAL Y CARRERA

Nummer: 3

Seiten: 6-9

Art: Artikel

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.03.2184 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Zusammenfassung

This paper presents an Interactive Website for E-Training in e-Guidance, as a result of the Guide My W@y! Research Project development. Its design starts from a contextual study of the needs, supported by a mixed methodology. In it, a training model is applied addressed to active professional counsellors based on the European Career Guidance Concept, also designed within the Project framework. In addition, it provides a virtual space for information and advice of young people with international mobility expectation for their academic training, vocational training and job placement. The results of this research experience will help European Guidance Professionals to apply and improve their digital competences as well as to promote and develop learning resources focused on e-Guidance

Bibliographische Referenzen

  • Berlingieri, F., Bonin, H. e Sprietsma, M. (2015). Desempleo juvenil en Europa. Evaluación y opciones políticas. Resumen. Stuttgart: Robert Bosch Stiftung.
  • Comisión Europea (2010). Europa 2020. Una estrategia para un crecimiento inteligente, sostenible e integrador. Bruselas: Comisión Europea.
  • Council of the European Union (2004). Strengthening Policies, Systems and Practices on Guidance throughout Life. 9286/04 EDUC 109 SOC234.
  • Council of the European Union (2008). Better Integrating Lifelong Guidance into Lifelong Learning Strategies. 2905th Education, Youth and Culture Council meeting, Brussels, 21 November 2008.
  • De Marco, S. e Sorando, D. (2015). Juventud necesaria: consecuencias económicas y sociales de la situación del colectivo joven. Madrid: Consejo de la Juventud de España.
  • Eme, B. (2006). Sociologie das logiques d’insertion.París: HDR de Sociologie.
  • Iuga, E. (Ed.) (2015). Guide My W@y! –A European Guidance Counselling Concept for International Youth Mobility. Evaluation Report of the questionnaire. Mannheim: University of Applied Labour Studies (HdBA).
  • Offer, M. (2002). Getting Started with the Internet in adult guidance. Cambridge: NICEC.
  • Pantoja, A. (2004). La intervención psicopedagógica en la sociedad de la información: educar y orientar con nuevas tecnologías. Madrid: EOS.
  • Parlamento Europeo y Consejo de la Unión Europea (2001). Recomendación 2001/603/CE de 10 de julio de 2001 relativa a la movilidad en la Comunidad de los estudiantes, las personas en formación, los voluntarios, los profesores y los formadores. Diario Oficial de las Comunidades Europeas, Nº 215 del 9 de agosto de 2001.
  • Parlamento Europeo y Consejo de la Unión Europea (2006). Recomendación 2006/961/CE de 18 de diciembre de 2006 relativa a la movilidad transnacional en la Comunidad a efectos de educación y formación: Carta Europea de Calidad para la Movilidad, Diario Oficial de las Comunidades Europeas, Nº 395 del 30 de diciembre de 2006.
  • Rübner, M. e Sprengard, B. (2011). Beratungskonzeption der bundesagentur für arbeit – Grundlagen. Nürnberg: Bundesagentur für arbeit.
  • Sobrado, L. M. e Ceinos, C. (2011). Tecnologías de la Información y Comunicación. Uso en Orientación Profesional y en la Formación. Madrid: Biblioteca Nueva.
  • Sobrado, L. M., Ceinos, C., Rodicio, Mª. L. e Ocampo, C. (2014). E-Guidance for career: a new scenario of innovation and help. En J. Górna y D. Kukla (Ed.), Vocational Counselling: changes and challenges on the labour market (pp. 217- 237). Czestochowa: University in Czestochowa.
  • Watts, A. e Dent, G. (2008). The evolution of a national distance guidance service: Trend and challenges. British Journal of Guidance and Counselling, 36(4), 455-465