Custodias da terraa muller rural na obra da irlandesa Alice Taylor

  1. Margarita Estévez Saá
Revista:
Boletín galego de literatura

ISSN: 0214-9117

Ano de publicación: 2017

Número: 50

Páxinas: 8

Tipo: Artigo

DOI: 10.15304/BGL.50.3910 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Boletín galego de literatura

Resumo

A escritora irlandesa Alice Taylor está a dedicar a súa produción literaria a reproducir o modo de vida das comunidades rurais do oeste de Irlanda, tendo prestado especial atención á contribución das mulleres, ata tal punto que a súa obra pode e debe conside- rarse coma unha testemuña dun modo de vida que está a piques de extinguirse. Taylor ten publicado novelas, poemarios, coleccións de relatos e escritos de corte autobiográfico, xirando todos eles en torno as labores de homes e, sobre todo, de mulleres rurais, e atendendo sempre á relación entre ser humano e natureza que se establece nas comunidades e que retrata con absoluta precisión. O presente traballo reivindica a obra de Alice Taylor, analiza textos representativos dos diferentes xéneros utilizados pola autora (poemas, relatos, novelas e escritos autobiográficos), e tenta buscar unha explicación ao feito de que a crítica literaria ten descoidado o estudo da achega dunha autora que, non obstante, é moi popular entre o público lector. Propoñemos un estudo de textos representativos da súa obra aplicando os conceptos Bergerianos de “autor(a) testemuña” e “memoria histórica”, e amosamos como moitos dos principios reivindicados polo ecofeminismo se reflicten de xeito privilexiado na representación do par muller-natureza na obra de Alice Taylor

Referencias bibliográficas

  • Berger, John. 1991. “Millet and the Peasant”, en About Looking. New York: Vintage, pp. 76-85.
  • Berger, John. 1979. Pig Earth. London: Writers and Readers.
  • Bourke, Angela, et. al., (Eds.). 2002. The Field Day Anthology of Irish Writing Volumes IV and V: Women’s Writing and Traditions. Cork: Cork University Press.
  • Deane, Seamus (Ed.). 1991. The Field Day Anthology of Irish Writing. 3 vols. Derry: Field Day Publications.
  • Estévez Saá, José Manuel. 2002. Cultura de Supervivencia vs. Cultura de Progreso: Una aproximación antropológico-literaria a la trilogía ‘Into Their Labours’ de John Berger. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións da Universidade de Santiago de Compostela.
  • Foster, Robert Frederick. 2002. The Irish Story: Telling Tales and Making It Up in Ireland. London: Penguin Books.
  • Harris, Mary N. 2011. “The Concerns of Irish Regional Publishing”, en The Oxford History of the Irish Book. Vol. V: The Irish Book in English, 1891-2000. Oxford: Oxford University Press, pp. 304-334.
  • Hirsch, Edward. 1991. “The Imaginary Irish Peasant”, en Publications of the Modern Language Association of America, vol. 106, n.º 5, pp. 1116-1133.
  • Kiberd, Declan. 2005. The Irish Writer and the World. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Palacios González, Manuela. 2011. “Landscape in Irish and Iberian Galician Poetry by Women Authors”, en CLCWeb: Comparative Literature and Culture, vol. 13, n.º 5, pp. 2-9. Número especial New Trends in Iberian Galician Comparative Literature (Eds. María Teresa Vilariño Picos e Anxo Abuín González). http://docs.lib.purdue.edu/clcweb/vol13/iss5/7 [Consulta: 17/04/2017]
  • Richmond, Joy. 2008. “Woman and the Land in the Irish Peasant Play”, en New England Theatre Journal, vol. 19, n.º 2, pp. 19-31.
  • St. Peter, Christine. 2000. Changing Ireland: Strategies in Contemporary Women’s Fiction. Houndmills, Basingstoke: Macmillan.
  • Taylor, Alice. 1997. The Woman of the House. County Kerry, Ireland: Brandon. http://docs.lib.purdue.edu/clcweb/vol13/iss5/7 Taylor, Alice. 2000. Across the River. County Kerry, Ireland: Brandon.
  • Taylor, Alice. 2005. House of Memories. County Kerry, Ireland: Brandon.
  • Taylor, Alice. 2009. The Journey: New and Selected Poems. County Kerry, Ireland: Brandon.
  • Taylor, Alice. 2014. Do You Remember? Dublin: Brandon.
  • Taylor, Alice. 2015. The Women. Dublin: Brandon.