A campesiña no cambio de paradigma da poesía irlandesa conteporánea

  1. Manuela Palacios González
Revista:
Boletín galego de literatura

ISSN: 0214-9117

Ano de publicación: 2017

Número: 50

Páxinas: 7

Tipo: Artigo

DOI: 10.15304/BGL.50.3877 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Boletín galego de literatura

Resumo

A escritora irlandesa Eavan Boland publicou en 1989 o ensaio A Kind of Scar, no que salienta a relevancia da muller campesiña para o cambio de paradigma poético que está tendo lugar en Irlanda arredor desa década. Tanto o ensaio como o poema que inclúe a modo de epígrafe “The Achill Woman” constitúen un bo exemplo do xénero anti-pastoral e evidencian a exclusión tanto da experiencia real da muller campesiña como a da muller poeta da historia e a tradición literaria nacionais. O presente artigo restitúe, fronte ao desinterese de prácticas críticas recentes, a importancia da muller campesiña para a argumentación de Eavan Boland neste ensaio

Referencias bibliográficas

  • Aleixandre, Marilar. 2017. Voces termando da paisaxe galega. A Coruña: Real Academia Galega.
  • Allen-Randolph, Jody (Ed.). 1993. Irish University Review, número especial Eavan Boland, vol. 23, nº 1.
  • Allen-Randolph, Jody. 2007. Eavan Boland: A Sourcebook. Manchester: Carcanet.
  • Boland, Eavan. 1967. New Territory. Dublín: Allen Figgis & Co.
  • Boland, Eavan. 1986. The Journey and Other Poems. Dublín: Arlen House.
  • Boland, Eavan. 1994a. “A Kind of Scar: The Woman Poet in a National Tradition”, en A Dozen Lips (Boland et al.). Dublín: Attic Press, pp. 72-92.
  • Boland, Eavan. 1994b. In a Time of Violence. Manchester: Carcanet.
  • Böll, Heinrich. 1957. Irisches Tagebuch. Colonia: Kiepenheuer & Witsch.
  • Bradley, Anthony. 1981. “Pastoral in Modern Irish Poetry”, en Concerning Poetry, vol. 14, nº 2, pp. 79-96.
  • Gifford, Terry. 1999. Pastoral. Londres/ Nova York: Routledge.
  • González, Helena. 2005. Elas e o paraugas totalizador. Escritoras, xénero e nación. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.
  • Hamilton, Hugo. 2007. “The Island of Talking”, en Irish Pages, vol. 4, nº 2, pp. 23-31.
  • Kiberd, Declan. 1991. “Yeats, Childhood and Exile”, en Irish Writing: Exile and Subversion (eds. Paul Hyland e Neil Sammells). Basingstoke: Macmillan, pp. 126- 145.
  • Martin, Augustine. 1993. “Quest and Vision: The Journey”, en Irish University Review, vol. 23, nº 1, pp. 75-85.
  • Ní Dhomhnaill, Nuala. 2002. “Contemporary Poetry”, en The Field Day Anthology of Irish Writing. Vol. V (eds. Angela Bourke et al.). New York: New York University Press, pp. 1.290-1.297.
  • Palacios González, Manuela. 2005. “How Green Was My Valley: The Critique of the Picturesque by Irish and Galician Women Poets”, en Feminismo/s, nº 5, pp. 157-175.
  • Potts, Donna L. 2011. Contemporary Irish Poetry and the Pastoral Tradition. Columbia / Londres: University of Missouri Press.
  • Reizbaum, Marilyn. 1993. “What’s My Line: the Contemporaneity of Eavan Boland”, en Irish University Review, vol. 23, nº 1, pp. 100-110.
  • Smith, R. T. 1993. “Altered Light: Outside History”, en Irish University Review, vol. 23, nº 1, pp. 86-99.
  • Smyth, Ailbhe. 1989. “The Floozie in the Jacuzzi”, en The Irish Review, nº 6, pp. 7-24.
  • Smyth, Ailbhe. 1990. Wildish Things: An Anthology of New Irish Women’s Writing. Dublín: Attic Press.
  • Wills, Clair. 2002. “Feminism, Culture and Critique in English”, en The Field Day Anthology of Irish Writing. Vol. V (eds. Angela Bourke et al.). New York: New York University Pres, pp. 1.578-1.587.