Percepción de la competencia mediática y la formación en maestros chilenos

  1. Pablo Maraver López 1
  2. Mari Carmen Caldeiro Pedreira 2
  3. Sandra Ruperta Pérez Lisboa 2
  1. 1 Universidad de Huelva
    info

    Universidad de Huelva

    Huelva, España

    ROR https://ror.org/03a1kt624

  2. 2 Universidad de Playa Ancha de Ciencias de la Educación
    info

    Universidad de Playa Ancha de Ciencias de la Educación

    Valparaíso, Chile

    ROR https://ror.org/0171wr661

Revista:
Universitas-XXI: Revista de Ciencias Sociales y Humanas

ISSN: 1390-8634

Ano de publicación: 2017

Número: 27

Páxinas: 211-230

Tipo: Artigo

DOI: 10.17163/UNI.N27.2017.10 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Outras publicacións en: Universitas-XXI: Revista de Ciencias Sociales y Humanas

Indicadores

Citas recibidas

  • Citas en Dialnet Métricas: 1 (26-01-2023)
  • Citas en Web of Science: 0 (31-12-2022)

CIRC

  • Ciencias Sociais: C
  • Ciencias Humanas: C

Journal Citation Indicator (JCI)

  • Ano 2017
  • JCI da revista: 0.06
  • Cuartil maior: Q4
  • Área: SOCIAL SCIENCES, INTERDISCIPLINARY Cuartil: Q4 Posición na área: 197/241

Resumo

This paper analyzes the educational reality of Los Andes area with respect to the technological knowledge that teachers have in the field of new technologies (ICT), it also seeks to know the resources they have in the classroom and the use they make of them. In the study an analytical and quasi-experimental methodology has been used through several surveys (pretest and postest). The data obtained are intended to justify the use of ICT in schools and the knowledge that the participating teachers possess. In addition, attention is focused on the importance of ICTs in the education curriculum in Chile and the pedagogical programs and strategies that exist in Chile.

Referencias bibliográficas

  • Alfabetización mediática, competencias, currículo educativo, formación, maestros, Chile