Memoria social, literatura e historia da educaciónRastros sobre o tempo do Franquismo e a transición

  1. Antón Costa Rico
  2. Uxía Bolaño Amigo
Journal:
Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación

ISSN: 1138-5863

Year of publication: 2016

Issue: 20

Pages: 17-39

Type: Article

DOI: 10.17979/SRGPHE.2016.20.0.4036 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación

Sustainable development goals

Abstract

The literary writings of Agustín F. Paz reflected scenes of school life in Galicia at different points in time during the Franco regime and the Transition. This paper aims to create a dialogue between the narrations of the writer and the works other Galician authors who have also contributed to the historical memory of schools, thus creating a kaleidoscope of perspectives which offer some thought-provoking, but also harsh criticism of schools at that time.

Bibliographic References

  • Agustín Fernández Paz, O rastro que deixamos (Vigo. Edicións Xerais de Galicia, 2012).
  • Ana Romero Masiá, María Barbeito. Unha vida ao servizo da escola e dos escolares (A Coruña: Baía Edicións, 2014)
  • Herminio Barreiro Rodríguez, “O fío da memoria”, en Recordar doe. Lembranzas escolares e universitarias (1940-1965), (Vigo: Ed. Xerais de Galicia, 2009).
  • Antón Costa Rico e Herminio Barreiro Rodríguez, “Galicia: A problemática educacional” en Galicia: Realidade económica e conflicto 2000), Sarmiento. Anuario Galego de Hª da Educación, nº 11 (2007): 7-35.
  • Antón Costa Rico, “Aínda non raiaba o día. Educación e sociedade galega nun tempo agrisallado (1961-1977)”, Sarmiento. Anuario Galego de Hª da Educación, nº 16 (2012): 9-39.
  • Agustín Escolano Benito, La educación en la España contemporánea. Políticas educativas, escolarización y culturas pedagógicas Piaget, 2015): 137-182. Agustín Escolano Benito, «Memoria de la educación y cultura de la escuela», ed. José Mª Hernández Díaz & Agustín Escolano Viñao, School Memories. New Trends in the History of Education (Cham, Suiza: Springer, 2017).
  • Antón Costa Rico, Historia da educación e da cultura en Galicia (Vigo: Xerais, instrución”, en República e republicanos en Galicia, dir. Emilio Grandío Seoane (A Coruña: Ateneo Republicano de Galicia, 2006) 197-210.
  • Antón Costa Rico, “A Luz do Porvir que se mantivo acesa. Profesores galegos exiliados e represaliados”, Grial. Revista de pensamento galego, nº 163 (2004): 26-33.
  • Alicia López Pardo, Francisco Candia Durán, “A loita pola educación no rural galego: unha teima que non acouga. Apuntamentos para unha historia do período 1975-2014”, Innovación Educativa, nº 24 (2014): 173-214.
  • Narciso de Gabriel Fernández, “Lengua y escuela en Galicia”, dir. Agustín Escolano Benito, Leer y escribir en España. Doscientos años de alfabetización (Madrid: Fundación Germán S. Ruipérez, 1992) 165-186.
  • Antón Costa Rico, “Los pájaros de Guadalajara interuniversitaria, nº 27 (2008): 245-266.
  • Antón Costa Rico, “A renovación pedagóxica en Galicia (1970-1990)”, en Por unha escola do pobo. No centenario de C. Freinet renovación pedagógica en España (1965-1996)”, Cadernos de História da Educaçâo (Uberlândia), nº 6 (2007): 13-38.
  • Antón Costa Rico, Manuel Bragado Rodríguez, “El libro escolar en gallego”, Historia ilustrada del libro escolar en España. De la postguerra a la reforma educativa, dir. Agustín Escolano Benito (Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 1998) 493-518.
  • Antón Costa Rico, “A escola que mudou: dinámicas, innovacións e experiencias na educación en Galicia (1961-2000), Sarmiento.
  • Antón Costa Rico, “O movemento Cooperativo da Escola Popular Galega”, Revista Galega de Educación, 26 (1996) 33-37.
  • Xesús López Valcarcel , “O galego, materia afectiva”, Revista Galega de Educación, 7 (1988): 20-23.
  • Massimo Recalcati, La hora de clase. Por una erótica de la enseñanza (Barcelona: Anagrama, 2016) 78.