Cultura da sostibilidade e cooperación ao desenvolvemento en centros educativos de Galicia e República Dominicana

  1. Vargas Callejas, Germán
  2. Barba Núñez, María
  3. Díaz Balados, Alicia
Revista:
AmbientalMente sustentable: Revista científica galego-lusófona de educación ambiental

ISSN: 1887-2417

Ano de publicación: 2015

Título do exemplar: III Congreso Lusófono de Educación Ambiental

Número: 20

Páxinas: 167-183

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/AMS.2015.2.20.1609 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: AmbientalMente sustentable: Revista científica galego-lusófona de educación ambiental

Resumo

O obxecto desta comunicación é presentar o proxecto de investigación “Cultura da sostibilidade e cooperación ao desenvolvemento: realidades e perspectivas educativas en Galicia y República Dominicana (Convocatoria 2014 de Subvencións en investigación para o Desenvolvemento da Direción Xeral de Relacións Exteriores da Xunta de Galicia), impulsado polo Grupo de Investigación en Pedagoxía Social e Educación Ambiental da Universidade de Santiago de Compostela en agrupación coa ONGD InteRed Galicia. O obxectivo que motiva esta investigación é o de coñecer e analizar as claves de construción da cultura da sustentabilidade ambiental e a cooperación entre o estudantado e o profesorado de Galicia e República Dominicana, procurando a promoción do diálogo intercultural, a sustentabilidade e a cidadanía global. Para o logro deste obxectivo, tomando en conta a complexidade do tema, optouse por unha metodoloxía de investigación cualitativa, apoiada en tres técnicas: grupos de discusión, análise do discurso en libros de texto e análise de representacións iconográfcas. A orixinalidade deste proxecto radica na complementariedade do traballo de investigación cun proceso de formación interna do grupo de investigación, así como de formación e diálogo intercultural entre centros educativos, buscando o impacto social e aplicabilidade dos resultados dende a fase inicial do proceso de pescuda.

Referencias bibliográficas

  • AA.VV (s.f.). Educación para el desarrollo y la ciudadanía global. Madrid: ONGD InteRed.
  • ALBERBY, E. (2000). A way of visualizing children´s and young people´s thoughts about the environment: a study os drawings, Environmental Education Research, 6, pp. 205-222.
  • ARGULLOL, Rafael (2014). La cultura enclaustrada, en El País, 5 de abril de 2014. Accesible en: http://elpais.com/elpais/2014/03/25/opinion/1395742979_031566.html
  • ARTO, Mónica (2009). O cambio climático narrado por alumnos de educación secundaria: análise de metáforas e iconas, AmbientalMente Sustentable, (I) 7, pp. 115-125
  • BARRAZA, L. (1999). Children´s drawings about the environment. Environmental Education Research, 5, pp. 49-65.
  • CELORIO, J. (2014). Educación na e para a transición emancipadora. En Revista Galega de educación, nº 58.
  • CMMAD (1987). Nuestro futuro común. Madrid: Alianza Editorial.
  • DALY, H. (1997). De la economía del mundo vacío a la del mundo lleno, en GOODLAND, R.; DALY, H.; EL SERAFY, S.; VON DROSTE (Eds.). Medio ambiente y desarrollo sostenible. Más allá del Informe Brundtland. Valladolid: Trotta.
  • GONZÁLEZ, Edgar (2005). Educaçao Ambiental. Lisboa: Instituto Piaget.
  • GUDYNAS, E. (2002). Ecología, economía y ética del desarrollo sustentable. Buenos Aires/Montevideo: CTERA/CLAES.
  • GUTIÉRREZ, E. y GONZÁLEZ, Edgar. (2010). De las teorías del desarrollo al desarrollo sostenible. México: Siglo XXI.
  • KELIHER, V. (1997). Children´s perceptions of nature. International Research Geographical and Environmental Education, 6 (3), pp. 240-243.
  • KROEBER, Alfred Louis e KLUCKHOHN, Clyde (1952). Culture: A Critical Review of Concepts and Definitions. New York: Vintage Books
  • LÓPEZ, Alicia e TÁBOAS, Estíbaliz (2013). Diagnóstico das accións de Educación para o Desenvolvemento financiadas pola Xunta de Galicia no período 2010-2012. Santiago de Compostela. Accesible en: http://www.cooperaciongalega.org/noticias_ver.php?idSeccion=86&idNoticia=1106
  • MAWHINNEY, M. (2005). Desenvolvimento sutentável. Uma Introducçao ao debate ecológico. São Paulo: Ediçoes Loyola.
  • NUSCHELER, F. (1996). Lern und Arbeitsbuch Entwicklungspolitik. Bonn: Dietz.
  • PNUD (2011) Informe de desarrollo humano 2011. Sostenibilidad y equidad: Un mejor futuro para todos. México: Ediciones Mundi-Prensa. Documento electrónico, consultado el 20 de junio de 2015 en: http://hdr.undp.org/sites/default/files/hdr_2011_es_complete.pdf
  • VARGAS, G. (2002). Prácticas educativas y procesos de desarrollo en los Andes. Estudio etnográfico de la comunidad quechua de Aramasí – provincia Tapacarí, Bolivia. Universidad de Santiago de Compostela: Tesis Doctoral.