Las políticas educativas en la producción y distribución de materiales didácticos digitales
- Ana Luisa Sanabria Mesa 1
- Quintín Álvarez Núñez 2
- José Peirats Chacón 3
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1
Universidad de La Laguna
info
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2
Universidade de Santiago de Compostela
info
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3
Universitat de València
info
ISSN: 1695-288X
Ano de publicación: 2017
Título do exemplar: De los libros de texto a los materiales didácticos digitales
Volume: 16
Número: 2
Páxinas: 63-77
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa
Resumo
This article is an essay that analyzes the changes or mutations that are taking placein the characteristics and functionalities of educational materials in the context of the digitalsociety. It is based on the thesis that the hegemonic didactic material of the modern school(specifcally textbooks) responded to the logic of printed culture characterized by packagingknowledge and a standardized and mass curriculum development model. In this S. XXI edu-cational materials are afected by digital transformation whose mutation is described in terms of fve dimensions or areas: artifactual or technological, pedagogical, teaching functio-nality, learning functionality, and production processes, distribution and consumption. Itconcludes by pointing out that the metamorphosis of the didactic material does not consistonly in a change of the technological format, but it must be fundamentally of the culturalstory and of the pedagogical functionality of the material.
Información de financiamento
Este artículo es resultado del proyecto de investigación titulado «La escuela dela sociedad digital: análisis y propuestas para la producción y uso de los contenidos digitales educativos» (EDU2015-64593-R). Financiado por el Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad convocado por el Gobierno de España.Financiadores
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I+D+i
Spain
- EDU2015-64593-R
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