Equidad y representación de género en los órganos de gobernanza de las radiotelevisiones públicas europeas

  1. Fernández Lombao, Tania 1
  2. Campos Freire, Francisco 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Ano de publicación: 2015

Número: 21

Páxinas: 1045-1063

Tipo: Artigo

DOI: 10.5209/REV_ESMP.2015.V21.N2.50900 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

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Resumo

Equity and gender representation are still a goal of equal social policies in companies in the European Union. The organs of governance of European public broadcasters notes that aspiration, despite the development of legal, general and specific, frameworks and selfregulation policies through its Corporate Social Responsibility statements. The presence of women in newsrooms is prevailed but not in the governance bodies. This research chooses the mirror of European public broadcasters to reflect the empirical reality of women in leadership positions.

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