"La voz a ti de/vida"

  1. Sánchez Ameijeiras, Rocío
Journal:
Revista de Poética Medieval

ISSN: 1137-8905

Year of publication: 2013

Issue Title: Poéticas verbales, poéticas visuales

Issue: 27

Pages: 9-19

Type: Article

More publications in: Revista de Poética Medieval

Bibliographic References

  • Meyer Schapiro, «From Mozarabic to Romanesque in Silos», en Art Bulletin, 21 (1939), pp. 312-374
  • Serafín Moralejo Álvarez, «El ‘Texto’ alcobacense sobre los amores de D. Pedro y D.ª Inés», en Actas do IV Congresso da Associação Hispãnica de Literatura Medieval, Lisboa, Cosmos, 1991, vol. I, pp. 71-89.
  • Serafín Moralejo Álvarez, «Artes figurativas y artes literarias en la España medieval: Románico, Romance y Roman», Boletín de la Asociación Europea de Profesores de Español, 32-33 (1985), pp. 61- 70
  • Rocío Sánchez Ameijeiras, «Rimando imágenes para Santa María: sobre el género de la poesía visual en le Edad Media», en Las Cantigas de Santa María. Códice Rico, MS T-I-1, Real Biblioteca del Monasterio de El Escorial, coord. Laura Fernández Fernández y Juan Carlos Ruíz Souza, Madrid, Patrimonio Editorial y Testimonio Compañía Editorial, 2011, vol. II, pp. 447-471
  • Rocío Sánchez Ameijeiras, Los rostros de las palabras. Imágenes y Teoría Retórica en el Occidente medieval, Madrid, Akal, 2014
  • Serafín Moralejo Álvarez, «Esculturas compostelanas del último tercio del siglo xii», en Cuadernos de Estudios Gallegos, 28 (1973), pp. 295-310
  • Serafín Moralejo Álvarez, «La imagen arquitectónica de la Catedral de Santiago de Compostela», en Atti del Convengno Internazionale di Studi ‘Il Pellegrinaggio a Santiago de Compostela e la Letteratura Jacopea’. Perugia, 23-25 Settembre, 1983, Perugia, 1983, pp. 37-61
  • Serafín Moralejo Álvarez, «Le Porche de la Gloire de la Cathédrale de Compostelle: problèmes de sources et d’interpretation», en Les Cahiers de Saint-Michel de Cuxá, 16 (1985), pp. 92-116
  • Rocío Sánchez Ameijeiras, «Del Salterio al Marial: sobre las fuentes de la poesía visual de los códices alfonsíes», en Alcanate. Revista de Estudios Alfonsíes, 8 (2012/2013), pp. 55-80.
  • Serafín Moralejo, Formas elocuentes. Reflexiones sobre la teoría de la representación, Madrid, Akal, 2004.
  • Rocío Sánchez Ameijeiras, «The faces of the words: Aesthetic Notions and Artistic Practice in Thirteenth Century Gothic», en Gothic Art and Thought in the Middle Ages, ed. Colum Hourihane, Princeton, Princeton University Press, 2010, pp. 90-118
  • Michael Baxandall, Giotto and the orators. Humanist observers of painting in Italy and the discovery of pictorial composition 1350-1450, Oxford, Clarendon Press, 1971
  • Henry Macguire, Art and eloquence in Byzantium, Princeton, Princeton University Press, 1981.
  • Alice Jordan, Visualizing Kingship in the Windows of the Sainte-Chapelle, Turnhout, Brepols, 2002
  • Alice Jordan, «Rhetoric and Reform: The St. Thomas Becket Window of Sens Cathedral», en The Four Modes of Seeing. Approaches to Medieval Imagery in Honor of Madeline Harrison Caviness, ed. de Evelyn Staudinger Lane, Elisabeth Carson Pastan y Ellen M. Shortell, Farnham, Ashgate, 2009, pp. 547-564.
  • Paul Binski y Paul Crossley en Rhetoric Beyond Words. Delight and Persuasion in the Arts of the Middle Ages, Mary Carruthers ed., Cambridge, Cambridge University Press, 2010.
  • Francisco Corti, «La guerra en Andalucía: Aproximación a la retórica visual de las ‘Cantigas de Santa Maria’», en El Scriptorium alfonsí: de los Libros de Astrología a las “Cantigas de Santa Maria”», ed. de Jesús Montoya Domínguez y Ana Domínguez Rodríguez, Madrid, Editorial Complutense, 1999, pp. 301-330
  • Francisco Corti, «Retórica y semiótica visuales en la ilustración de las Cantigas de Santa María», Alcanate. Revista de Estudios Alfonsíes, 8 (2010-2011), pp. 215-234.