Análise da identidade de xéneroa construción da masculinidade na adolescencia

  1. Torres Campelo, Rubén
Dirixida por:
  1. María José Méndez Lois Director

Universidade de defensa: Universidade de Santiago de Compostela

Fecha de defensa: 04 de marzo de 2016

Tribunal:
  1. Fernando Barragán Medero Presidente/a
  2. Felicidad Barreiro Fernández Secretaria
  3. Iván Sambade Vogal
  4. Ana Iglesias Galdo Vogal
  5. Antonio Vara Coomonte Vogal
Departamento:
  1. Departamento de Pedagoxía e Didáctica

Tipo: Tese

Teseo: 405875 DIALNET

Resumo

Destacamos tres pinceladas sobre lo que se encontrará la persona lectora que se acerque a nuestra tesis: OBJETIVOS, OBSERVACIÓN y ACCIÓN. En cuanto a los OBJETIVOS de esta investigación-acción, podemos destacar tres: - Observar la construcción de la masculinidad en la adolescencia. - Identificar los roles, ideales y estereotipos de género en lxs adolescentes. - Conocer las actitudes ante las violencias de género por parte de lxs adolescentes. En lo que se refiere a la segunda pincelada (OBSERVACIÓN), pretendemos observar la construcción de la masculinidad en lxs adolescentes e identificar si está basada en la desigualdad de género; es decir, hasta qué punto siguen vigentes en lxs chicxs adolescentes los estereotipos de género impuestos por las sociedades patriarcales. Más concretamente, nos preguntamos si estos estereotipos siguen marcando la construcción de las masculinidad en la actualidad. Finalmente, destacamos la ACCIÓN que hay detrás de este trabajo. No estamos solo frente a una disertación teórica sobre el tema que nos ocupa. Utilizando una metodología de investigación-acción y por medio de un estudio de caso, hacemos un acercamiento práctico con propuestas concretas de acción educativa para el cambio. _______ Destacamos tres trazos sobre o que se atopará a persoa lectora que se achegue á nosa Tese: OBXECTIVOS, OBSERVACIÓN e ACCIÓN. En canto aos OBXECTIVOS desta investigación-acción, podemos destacar tres: Observar a construción da masculinidade na adolescencia. Identificar os roles, ideais e estereotipos de xénero nxs adolescentes. Coñecer as actitudes ante as violencias de xénero por parte dxs adolescentes. No que se refire ao segundo trazo (OBSERVACIÓN), pretendemos observar a construcción da masculinidade nxs adolescentes e identificar se está baseada na desigualdade de xénero; é dicir, ata que punto seguen vixentes nxs mozxs adolescentes os estereotipos de xénero impostos polas sociedades patriarcais. Máis concretamente, nos preguntamos se estes estereotipos seguen marcando a construción da masculinidade na actualidade. Finalmente, destacamos a ACCIÓN que hai detrás deste traballo. Non estamos só fronte a una disertación teórica sobre o tema que nos ocupa. Utilizando unha metodoloxía de investigación-acción e por medio dun estudo de caso, facemos un achegamento práctico con propostas concretas de acción educativa para o cambio.