O ensino-aprendizaxe do imperialismo

  1. Pousa Castelo, Manuel
Dirixida por:
  1. Ramón López Facal Director

Universidade de defensa: Universidade de Santiago de Compostela

Fecha de defensa: 15 de xuño de 2012

Tribunal:
  1. Rafael Valls Montés Presidente/a
  2. Xosé Ángel Armas Castro Secretario
  3. Maria Isabel Gomes Barca Oliveira Vogal
  4. Xesús Balboa López Vogal
  5. Juan Sisinio Pérez Garzón Vogal
Departamento:
  1. Departamento de Didácticas Aplicadas

Tipo: Tese

Resumo

A investigación estuda as metodoloxías e estratexias de transmisión do coñecemento acerca do imperialismo contemporáneo nas aulas de ensino secundario e as formas de recepción do mesmo por parte do alumnado. Para estudalo, partiuse da definicion de imperialismo de Fieldhouse: “umbrella word comprehending the whole gamut of relations between a dominant and a subservient society” (1981, 1). Empregando a mesma, investigouse o imperialismo ó longo de todo o período e non exclusivamente o relacionado coa colonización europea. Tamén se profundizou nos procesos de descolonización por seren unha parte integral dos imperialistas ó constituila fin do control directo por parte doutras sociedades. Para estructurar mellor a análise foron seleccionados unha serie de procesos ós que se prestou especial atención, destacando entre eles o colonialismo europeo e a Descolonización.