Instituto de Estudos e Desenvolvemento de Galicia (IDEGA)
Instituto
Universidade da Coruña
La Coruña, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade da Coruña (70)
2023
-
Caring Democracy Now: Neighborhood Support Networks in the Wake of the 15-M
Social Movement Studies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 361-380
-
Fake News in the Post-COVID-19 Era? The Health Disinformation Agenda in Spain
Societies, Vol. 13, Núm. 11
-
Si ka badu, ka ta biradu: Unha experiencia de investigación sobre coidados transnacionais levada ao audiovisual
Tempo exterior, Núm. 47, pp. 67-82
-
Understanding the Significance of Cultural Heritage in Society from Preschool: An Educational Practice with Student Teachers
Heritage, Vol. 6, Núm. 9, pp. 6172-6188
2022
-
Convergence of linear television and digital platforms: An analysis of YouTube offer and consumption
European Journal of Communication, Vol. 37, Núm. 4, pp. 426-442
-
Epigenetic and Phenotypic Responses to Experimental Climate Change of Native and Invasive Carpobrotus edulis
Frontiers in Plant Science, Vol. 13
-
Innovations in Community-Based Tourism: Social Responsibility Actions in the Rural Tourism in the Province of Santa Elena–Ecuador
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 20
-
La Segregación urbana antigitana. Promoción de poblados de infravivienda en la región átabra (Galicia).
Revista de antropología experimental, Núm. 22
-
La circulación de cuidados y remesas en las familias migrantes caboverdianas en Galicia: una investigación en materia de cooperación al desarrollo
Revista Internacional de Comunicación y Desarrollo (RICD), Vol. 4, Núm. 16
-
Social Sciences Teaching: Building a Holistic Approach from Student Teachers’ Social Representations
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7
-
Teaching and learning landscape in primary education in Spain: A necessary curricular review to educate citizens
Acta Geographica Slovenica, Vol. 62, Núm. 1, pp. 55-64
-
The Situacionists’ Debt with the Rroma People
Revista INVI, Vol. 37, Núm. 104, pp. 130-151
-
Videojuegos y ciudadanía global: : análisis de aplicabilidad de Never Alone en contextos educativos
Obra digital: revista de comunicación, Núm. 22, pp. 15-30
2021
-
Cultural tourism and heritage education in the portuguese way of st. james
Smart Innovation, Systems and Technologies
-
El enfoque de las Estructuras Sociales de Acumulación y el Modelo Sueco
Libro de actas XVII Jornadas de Economía Crítica: ‘emergencias, transiciones y desigualdades socioeconómicas’ (Asociación Cultural "Economía Crítica"), pp. 288-291
-
Hybrid intelligence strategies for identifying, classifying and analyzing political bots
Social Sciences, Vol. 10, Núm. 10
-
Journalistic fact-checking of information in pandemic: Stakeholders, hoaxes, and strategies to fight disinformation during the covid-19 crisis in spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-15
-
Retos e oportunidades do medio rural nun mundo pospandemia. Unha necesaria revisión curricular para o seu ensino no contexto da sociedade do coñecemento
Poboación e territorios rurais: estudios en homenaxe a Julio Hernández Borge e José M. López Andión (Grupo de Análise Territorial (ANTE)), pp. 371-390
-
Size and survival: An analysis of the university spin-offs
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 171
-
Transformaciones territoriales, conflictos y procesos de cambio en América Latina
América Latina: Repercusiones espaciales de la crisis política (Asociación Española de Geografía), pp. 11-23